Min mormor

Hon måste utan tvekan vara en av världens bästa människor, iallafall om någon frågar mig. Hon är alltid glad, possetiv, hon lyssnar alltid och hon accepterar mig för allt, det finns inget som skulle förändra det. Mormor och jag har alltid haft en speciell relation, vi har alltid funnits där för varandra, min mormor är bäst det har hon alltid varit. Jag kan inte heller förneka det faktum att jag är otroligt bortskämd hos henne, hon skämmer bort min som ingen annan, hos henne har jag alltid fått göra som jag vill.

Ikväll så hade jag iallafall lova att sy upp några plagg åt jossan och en klänning åt mig själv som var för lång, så jag åkte till mormor där jag får hjälp och får vara ifred utan att Alva springer runt fötterna. Mormor hjälpte mig med allt jag behövde hjälp med, jag höll, hon nålade och så sydde jag medan hon lagade min favorit mat hemma hos henne stekt potatis, kött, mormors special sås och special sallad. Efter maten satt vi och pratade länge innan vi fikade på hennes hemgjorda sockerkaka och coca cola. Vi gick igenom mormors garderob lite, jag fick en väska som jag spanat in länge, en brun fin i läder, knappt använd. Efter det pratade vi lite till medan jag hjälpte henne med disken sen tyckte hon inte jag skulle lägga min lön jag tjänat ihop på massa onödigt som godis och sånt utan köpa mig något fint (som hon skulle gjort sa hon) så istället fick jag pengar, mycket pengar. Helt onödigt och jag stred länge imot men den tanten är det sting i, det gick inte. Sen gick mormor med mig en bit hem innan jag cyklade resten av biten mot pappa ensam.

Ja myskväll med mormor, det blir man aldrig för gammal för I <3 Mormor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0