Frågestund

♣  Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa?
På min otroligt vackra nyckelknippa sitter det så mycket som 8 nycklar
♣  Vilken svordom använder du mest?
Jävligt är det vanligt att jag tyvärr använder
♣  Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Ja du, eftersom jag inte direkt någongång fastnat på en bild så skulle jag hellre ta bilden än riskera att någon av mina kära vänner lägger upp bilden för att jävlas.
♣  Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Det beror på summan? Det absolut första jag skulle köpa om beloppet var över en miljon är ivarjefall "Hermes, Birkin Bag" Min absoluta drömväska sen skulle det antagligen bli ett par skor och såklart kläder, smycken, smink och såklart alla mina läppglans. Sen skulle jag köpa lite presenter och sånt till mina föräldrar och syskon. Men sen skulle jag göra en hel del smarta saker också som att kanske köpa en lägenhet och resa.
♣  Har någon någonsin kallat dig lat?
lat vad är det? ;D
♣  Äger du en bandtröja?
Det beror på om en "Britney Spears" tröja från tidernas britney begynnelse räknas?
♣  Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
Bergochdalbanorna utan några tvivel
♣  Tittade du på tecknat när du var liten?
Ja och det gör jag fortfarande
♣  Hur många syskon har du?
2 & en otroligt underbar kusin som kvalificerar sig själv som min syster, så okej två och en halv.
♣ Hur många par skor och väskor har du?
Ehm, jag måste faktiskt räkna. Men jag tror att jag ligger på ungefär 50 par skor och 15 handväskor kanske. 
♣ Vilka är dina största svagheter?
Ja en svaghet ser man ganska tydligt om man tittar en fråga upp, skor. Det är som ett beroende för mig, en terapi när jag är brydd handlar jag skor (& andra saker) det är en svaghet. Sen har jag en del andra svagheter som jag irriterar mig på, jag är feg ibland, jag kan säga klumpiga saker och sen kan jag nog vara ganska "bitchig" och allt för envis ibland. Jag har också fördomar ibland och varje gång ångrar jag mig.
♣ Finns det något med dig själv som du tycker om extra mycket? 
Sånt här tycker jag inte om att svara på men hmm, jag tycker att jag är bra på att lyssna och förstå mig på människor. Jag tycker också att jag ofta gör allt för att hjälpa dem jag tycker om och så tycker jag att jag har lätt att engagera mig i saker och bry mig mycket om dem sakerna.  
♣  Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?
Jag har aldrig varit mycket för sånt där men nu på senaste tiden har jag blivit allt mer inne på en pytteliten tatuering på handleden, någon liten fjäril eller något sådant sött som är lätt att dölja.
♣  Vad har du för väder just nu?
Strålande sol (Jag kom precis in)
♣  Vilken är din favoritfrukt?
Vindruvor utan tvekan.
♣  Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Matilda heter jag för att min mammas docka som liten hette det, och att det sen var ett namn som följde med som något hon ville döpa sin dotter till. Dessutom så slutade jag alltid sparka min kära mamma varje gång hon läste "Matilda Mus" för mig när jag låg i magen (sorgligt men sant, Matilda mus har jag hört några gånger för mycket). Mitt andra namn Linnea fick jag efter min gammelmormor. Men som de flesta vet ser jag mig inte som en Matilda utan en Tilda, och det namnet är det Sara som börjat med.
♣ Har du någon dröm som du vet att du kommer uppfylla?
Egentligen är det väll svårt att svara på men det finns det säkert, en dröm i sig är väll att sluta gymnasiet och vara fri och det känns faktiskt som om jag kommer att klara det.
♣  Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Jag är unik ingen påminner om mig. Skämt och sido jag vet inte ska tänka på saken. 
♣  Tycker du om att krama folk?
O ja! Jag älskar att kramas med folk jag tycker om, speciellt vissa.

♣ Vad vill du göra i framtiden?
Oj undra om det är någon som kommer orka läsa för det är så mycket. Men först av allt vill jag gå ut gymnasiet, sen vill jag resa en del, festa och bara leva livet kanske jobba något år utomlands. Sen ska jag plugga till något roligt som jag faktiskt fortfarande funderar på vad det kan vara för något. Sen vill jag väll syssla med det jag pluggat till och resa lite mer och bara leva livet. Innan jag så småningom gifter mig och skaffar barn och lever lycklig resten av livet, en kortfattad version. Ett stort måste på min lista är att flytta ifrån Nynäshamn en längre period om det är så att jag slutar här ändå med barn och hus så har jag ju iallafall varit härifrån ett tag.
♣ Vart spenderar du hellst dina semestrar/lov?
Vinter i Åre och sommar i Nynäshamn (om vädret är bra behövs det inte så mycket mer). Sen är det ju alltid ett stort plus med någon mysig, superskön utlands semester till värmen.
♣ Vem är din idol?
Jag har inte bara en jag har faktiskt några stycken. Justin Timberlake därbland och sen finns det en del andra. Suppe är också en av mina idoler, han har förmågan att få mig att skratta genom att bara vara sig själv.
♣ Blir du avundsjuk och isåfall när?
Avundsjuka finns bland alla hur många gånger man än förnekar det. Jag avundas inte folk speciellt mycket förutom när det kommer till egenskaper och sånt. Med det menar jag att det är vanligast att jag blir avundsjuk på att en människa har en egenskap jag också önskar jag hade. Det händer också att jag avundas någon för den jätte fina handväskan men inte så ofta. Svartsjukan tror jag är vanligare hos mig än avundsjukan, men det är nästan värre.  
♣ Vad ser du helst på tv?
Serier i mängder! Jag följer en del och ser jag dem inte på tv så kollar jag på dem på dvd. Sex and the city, Prison Break, The OC, Ugly Betty, Desperate Housewifes, Heroes and so on. Tycker också väldigt mycket om talkshows som Oprah och sen vissa dockusåpor.  
♣ Favorit film?
Om jag bara får ta en så tar jag utan tvekan Pretty Woman!
♣ Är du kär just nu?
Kär skulle jag inte vilja säga men.. äsch no comments
♣ Och sist vad har du gjort och vad ska du göra idag?
Jag har varit och spenderat lite av min lön, köpt lite saker med andra ord. Ska grilla med lite grannar ikväll och så ha rjag tänkt att jag ska städa mitt rum. Ska också titta på Sex and the city och så sova och sitta lite vid datorn. En ultimat torsdag med andra ord.

Nu är jag klar med det, tycker att det är ganska kul att svara på sådana där frågor. Nu ska jag städa lite i mitt rum och lyssna på jätte hög musik, me like. Men först måste jag skriva vad jag köpte idag när jag gick loss på min lön lite; En klänning, en väst, ett armband, ett skärp och två presenter till Clara som jag inte kan tala om här vad det är men det var typiska Clara saker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0