skärgårdsdoktorn

Gårdagen körde ner mig i graven, jag orkade knappt upp i morse men efter en stunds tjat från mig själv kom jag upp. Gick förbi Mic en sväng innan jag gick till Valentino för att hjälpa till att städa, Emma, Adde & Sandro kom också dit. Städade lite, åt lite tårta och sen åkte vi och åt världens bästa dagen efter mat, pizza. Efter maten gick jag hem och sen åkte jag till Mic för att titta på skärgårdsdoktorn dvd boxen. Vi får någon grejj varje sommar att vi ska göra det, men varför inte. Skärgårdsdoktorn är bara hur bra och hur äkta som helst. Utan tvekan det absolut bästa som gjorts i Sverige någonsin. Jag älskar karaktärerna, skådisarna, miljön & att serien känns så nära och äkta. På något sätt även fast vi långt ifrån bor isolerade på en ö så känns det som man ändå bor rätt nära det när man bor här hemma. Kanske därför skärgårdsdoktorn älskas av så många här? Vad vet jag, skärgårdsdoktorn ger mig iallafall flasbacks från när ag var liten och fick sitta uppe extra sent för att tillsammans med hela familjen se serien. Jag älskade det.  Två saker jag konstaterat av serien är att Nynäs känns inte mycket större än Saltö när det kommer till snack och allt sådant och en annan sak som jag kommit fram till eller två saker till det är att jag vill bo sådär någon gång, på riktigt, ett sommarhus kanske. Den sista saken är att Svenskt skärgårdsliv är otroligt när vädret tillåter det. Jag skulle inte byta mot Stor staden.
Nu är det godnatt, jag behöver den här sömnen.
 
image93 image94

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0