Sol & fotbolls referat

Jag vaknade för en timma sen av att solen lös. Solen skiner och jag är lite halv lycklig. Det kan inte bli en bättre söndag med andra ord. Jag ska ut i solen och steka & lite senare ska jag gå in och skriva två spanska uppgifter men jag måste antagligen ringa mickis och fråga om lite hjälp då jag inte är allt för bra på spanska. Igår var föresten en rolig kväll tills någon bestämde sig för att förstöra den för mig. Men det var roligt att titta på fotbollen alla här hemma hos mig var som galningar. Vi tippade innan, jag tippade 2-0 till Sverige och Sandro som var helt säker på vinst till Danmark ville räkna ut mig dirr. Visade sig senare att inget av våra resultat stod sig! I 88:onde minuten som de flesta vet så slog en Dansk spelare en Svensk i magen vid straff punkten. Domaren konfererar med sina linje män och dömer sedan staff. En supporter stormar någon minut senare planen, hoppar på domaren och som tur är tar de Danska spelarna bort honom. Domaren bedömer att han måste avbryta då han blivit attackerad och det inte är tillräckligt säkert för spelarna på planen. Hemma i min soffa är det kaos! alla skriker och ingen hör vad som sägs och förstår därför inte vad som ska hända. Efter några minuter tilldelas Sverige segern med 3-0 vilket innebär att Danmark som bara hade behövt poäng igår inte kan gå till EM slutpspel. Rätt ska vara rätt, hade varit spännande med en staff av Ljungberg han själv men det är 20% chans att sätta en straff, alltså ett rätt osäkert kort. Flopp? Ja för Danmark i soffan på Nickstabadsvägen jublades det som aldrig förr. Nu solen nästa. 

 image46


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0