Sommar deprission

Solen skiner inte mycket idag, jag mår faktiskt inte dåligt över det. Jag sitter inne idag även om jag hunnit med att vara barnvakt och badat på förmiddagen, så sitter jag nu inne med gott samvete. Jag är trött och jag bara orkar inte hitta på något just nu. Jag lider som varje sommarlovs början av sommarlovs deprission. Det låter jätte knäppt, men varje år är det samma sak. Jag vill hinna med så himla mycket saker och jag har så höga förväntningar på sommaren att den/de dagar då jag inte har något planerat så känns det som lovet kommer bli ur tråkigt. De där konstiga känslorna tillsammans med hur mycket olika tankar och funderingar som helst kring en massa annat gör att jag på något sätt faktiskt blir lite deprimerad. Ja det låter hel knäppt och det kanske det också är men jag tror det finns fler som tänker som jag. Tankarna inför sommaren är väl är väll många hos alla, tror jag iallafall?

Nej idag är en funderar dag, en djup dag, jag behöver såna dagar ibland. Just nu sitter jag och läser en massa dikter, noveller & artiklar som min kusin skrivit på en sida på internet, jag tycker att det är hemskt att läsa dem, jag känner att jag varit egocentrisk och blind när jag läser dem, att jag varit för blind för att se henne? Ibland tror jag att jag är för självupptagen, för upptagen för att se människor omkring mig, det handlar inte bara om henne utan om människor som står mig närmre än vad hon gör, det är en brist. Något jag måste jobba med. Nu ska jag sluta deppa det är ju sommarlov och även om jag deppar över det just nu så finns det massa saker jag kan och ska göra nu! //Tilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0