My visit in Paris

Torsdag - Vi åkte från arlanda halv tolv, planet var lite sent men vi hade medvind så vi kom fram i tid iallafall. Vi tog en buss från Galloua till Triumfbågen och där var det otroligt vackert. Därimot hade vi väldigt svårt att hitta därifrån och sprang runt i två timmar och letade efter vårat hotell som låg nära Triumfbågen men för alla som varit där, ni vet hur otroligt stort det är och hur otroligt lång tid det går runt. Jag hade jordens mensverk och höll på att spy under tiden som vi letade så jag har upplevt bättre stund i mitt liv men tillslut hittade vi fram och när vi väl kom dit, ja då mådde jag bra. Vi packade upp våra väskor och sen gick vi upp til Champ Elysse gick på en jätte fin Pizzeria och så shoppade vi lite, jag handlade smink på Sephora. Kom i säng för tidigt för att vara mig och kunde därför inte sova fören frammåt morgonen.

Fredag - vi vaknade och gick upp och åt frukost, äkta hotell frukost, det var helt sjukt gott. Croassanter och en massa mysigheter. Efter det gick vi den långa vägen ner mot Eiffeltornet, det var en väldigt lång bit att gå men vi såg mycket fint på vägen och när vi väl kom dit var jag löjligt lycklig, det var helt otroligt och jag kunde inte förstå att jag stod där. Efter Eiffeltornet dr vi spenderade en lång stund så begav vi oss mot hotellet men stannade och lunchade på ett cafe innan vi nådde hotellet. När vi kom till hotellet bytta jag om lite snabbt och sen tod jag metron till Lafayette, det enorma varuhuset. Jag tog mig dit helt själv och väl där handlade jag en present till mickis och lite till mig själv. Mormor stannade i våra kvarter och gjorde en massa. När jag kom tillbaka var klockan nästan middagsdags å jag duschade och gjorde mig i ordning innan vi gick ut och åt på en restaurang på vår gata, vi satt ute. Det var så otroligt mysigt och skönt ute och maten var god.

Lördag - Mådde inge bra på morgonen så jag hoppade över frukosten och när mormor kom upp därifrån så begav vi oss utåt. Vi gick hela Champ Elysse neråtl, gick förbi en massa kända torg och platser. Vi såg den Franska Presidententen och två helt nakna människor som fotades mitt på Paris mest trafikerade gata, Fransmännen och konst säger jag bara. Tillslut nådde vi Louvren och dess parker där gick vi ett bra tag på eftermiddagen mådde jag dåligt igen, så vi gick hem jag la mig och vilade och efter någon timmas vilande gav jag mig ut på stan igen och shoppade lite fast jag inte måde så bra. På kvällen så var vi tvugna att äta på hotellet, mormor gick och köpte sallad åt mig då jag mådde ur uselt och inte kunde gå ut. Jag somnade jääääätte tidigt tittandes på Franska Ugly Betty.

Söndag - Våran hemrese dag, vi packade och allt och sen gav vi oss ut på stan. Gick och shoppade lite och sen så fick vi förs oss att ta sån där turistbuss, vilket var underbart. Det var tjugo grader och strålande sol och där satt vi e en öppen buss och tittade på olika ställen i Paris i över två timmar, de var det bästa på hela resan antagligen. Vi fick se så otroligt mycket som vi missat annars och om jag säger såhär Notre Dame, det är det vakckraste jag sett i hela hela hela mitt liv. Efter bussturen åt vi lunch ute vid Triumfbågen innan vi tog taxin till flygplatsen och vi kom till Arlanada 00.00 och där slutar mitt paris äventyr, det var underbart, åk till Paris det är nog den vackraste staden på jorden.

Kommentarer
Postat av: Erica,

haha ja det är lätt att tappa bort sig vid triumfbågen:P det är nog den största rondell/korsningen jag har sett i alla fall, shit vad svårt det måste ha varit att hitta rätt gata i överhuvudtaget:P

2008-02-27 @ 10:13:18
URL: http://donotpanic.blogg.se
Postat av: sofia

det är helt klart vackert i paris, men jag föredrar rivieran ;)

hahah, puzz

2008-02-28 @ 21:15:43
URL: http://steadybeats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0