5 november

Jag ska börja med att säga att jag är så fruktansvärt glad att Obama (Obilama?) vann valet inatt, att vakna upp imorse och höra vem som vunnit, var en riktigt bra start på morgonen. Jag såg valvakan ett bra tag i natt mest för att jag inte kunde sova pågrund av min tunga hosta, men jag somnade som ni förstått innan det var klart.

Förövrigt idag har jag haft en fruktansvärt givande dag. Min projketarbetsgrupp hade ordnat en intervju med Jan Helin som är chefredaktör på aftonbladet och även född och uppvuxen i Nynäshamn. Jag skulle kalla honom mäktigast inom media, grymt mäktigt. Han berättade om sig själv och om sitt jobb som chefsredaktör, det var väldigt inspirerande, jag hade en mijlon frågor i huvudet när jag gick därifrån och han tände faktiskt en glöd i mit som legat och sovit ett bra tag nu. När jag kom in i Aftonbladets byggnad insåg jag återigen att det är det jag vill göra och att Jan Helin antagligen har mitt dröm jobb, det högsta jobbet i min värld.. Jag ska bli journalist, det är det jag vill, nu är jag tillbaka igen på ruta ett.. precis som pappa alltid sagt så kommer jag alltid komma tillbaka till mina skriv drömmar.

Vilken dag, som en låga som åter tänts efter att länge varit släckt kom jag på vad jag vill göra med livet & Obama visar att ingenting är omöjligt.. 5 november 08... hoppas jag har rätt.


Kommentarer
Postat av: Erica,

gör du för projektarbete? :)

2008-11-06 @ 19:39:30
URL: http://donotpanic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0