I have a dream

Jag börjar längta nu..
till mitt andra hem, mitt älskade Åre. Jag börjar alltid att längta en bit in på hösten. Längta till de där vitklädda träden, den speciella kylan, skidåkningen, luften där uppe, huset & framförallt sammanhållningen och känslan.. Dock kommer denna vinter att skilja sig fruktansvärt mycket från tidigare år.. det finns inget underbart hus att spendera flera veckor varje år i, inget hus att skapa fler minnen i utan det som finns kvar från det underbara fjällhuset är minnena.

Sammanhållningen försvann lite med huset, ni som ofta åker på fjällsemester vet vad jag menar? Det finns inget som det, sällskapsspel, filmer, god mat och en massa mys, det kommer inte bli samma sak igen. Vi får göra det bästa av situationen men det gör mig så ledsen att tänka på att de där mysiga vintraarna jag älskar är borta.

Det bästa med att vara i Åre så många gånger om året har varit att göra ingenting. Tro mig jag älskar att åka skidor men när man är i den lilla byn så många gånger varje år då finns det alltid en massa tid till att inte göra någonting, man vill inte åka skidor varje dag och man måste inte. Att bara promenera i byn, vara ute och leka i snön, shoppa, äte god mat ute, fika och känna av stämningen, det är underbart något bara Åre kunnat erbjuda.

Nu kommer det bli en konstig vinter, en annorlunda vinter, men jag längtar ändå, jag längtar dit upp till underbara Åre och att få skapa nya minnen på nya sätt. 

(Väldigt mycket tankar, väldigt luddigt. Inget vet vad jag pratar om antagligen bara jag och mina tankar) 


Min favorit restaurang broken


Ett av mina sällskap i Åre förra året

Jag och min päls som jag köpte förra året

Tessan glider ner från toppen

Tessan och jag sjunger singstar i vår hyrstuga (Staffans Paradis)

Åres bästa uteställe Bygget, vi lyxade till semestern.

Jag känner lite på solen med kall dricka och korv i tvärovalvet

I just love it

Också förra året, andra turen upp, nytt sällskap.

Shopping i byn

Bilåkande är jätte kul med en bästa vän och hög musik

Bästa vän, redo för äventyrsbad!

Icekart

Jag och Felicia hemma hos nettan och palle i Åre

Mickis förar innan bygget och middagen hos Nettan och Palle.
Under middagen söp palle dig väll under bordet sötnos ;D?

En trött jäkel på väg hemmåt efter en hård kväll på Bygget


Jag och Felicia åker pulka i Tegefjälls backen dagen innan nyårsafton förra året

Kommentarer
Postat av: jossan

I understand! känner likadant, åre = andra hem. och nu blir det tydligen fjällen på sportlovet, KASST!

2008-11-02 @ 17:43:57
URL: http://onlyj.blogg.se/
Postat av: mickis

hahaha jaa nog fan ska han få igen för det den där palle!!! mys var det allt :D

2008-11-02 @ 21:37:02
Postat av: Tessan

Åhh, åre :)

Det va mys de !

2008-11-03 @ 18:52:16
Postat av: tilda

Åre var helt klart bäst!

2008-11-03 @ 19:44:49
URL: http://tildaalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0