tankar

Gud vad skönt det är med påsklov! Trodde att det skulle vara varmare ute idag dock än vad det visade sig vara. Men vi gick en vårpromenad runt ringvägen med andreas och therese sen när vi kom hem så var det bara in och hämta plånbok sen åkte jag till pappa och henrik till in farmor. Jag packade ihop en massa saker i en flyttkartong (så som skor, några tröjor och ja ännu mer skor?) Kändes sorgligt att flytta så mycket saker på en gång... jag har ju lixom bara tagit någon sak med mig åt gången förut, men nu kändes det i hjärtat. Jag såg att pappa också tyckte det var lite jobbigt, han satt där i soffan och sa "åh kommer du ihåg när jag jagade runt jorden för den där väskan/tröjan/skorna?" dock vet ja att han är glad och stolt över mig, att han är lycklig över att jag för första gången i mitt liv faktiskt trivs och mår bra, det har varit jobbigt med mycket i mitt liv och det har tyngt honom.

Min pappa är speciell, det finns lixom ingen som honom och alla som känner honom och mig vet att pappa skulle göra allt och lite till för mig, det har han alltid gjort och kommer alltid att göra. Det är en fruktansvärt generös, snäll, omtänksam, förstående och karismatisk person som är älskad av många människor och såklart av mig. Jag säger så här... man älskar och tycker om sina föräldrar, men det är inte fören man flyttar som man inser hur mycket dom egentligen betyder, hur mycket dom ställer upp och hur mycket man uppskattar dom, man värderar dom mer när det inge längre är en självklarhet att dom alltid löser alla situationer åt en.

Nej jag ska sluta vara sentimental, det är ju påsk och det är samma sak som glädje. Nästa vecka är en vecka full med äventyr. Mickis och Marie åker till Keb imorgon och jag håller alla mina tummar för dom, jag vet att ni grejar det, ta hand om er. Jag själv ska slita här hemma men det är ändå en spännande vecka full med aktiviteter. Skönt att veckan startar med en tisdag, måndagar är så hemska.

Ikväll ska jag mysa med henkan, adde och therese, vi ska spela något spel och kanske får jag bjussa tessan på lite vin, det vore något.

Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0