Året 2009





Det här året har varit minst sagt händelserikt! Jag har gjort saker jag aldrig någonsin gjort förut, upplevt saker jag förut aldrig varit i närheten av, skapat minnen som kommer att leva kvar länge, träffat människor som alltid kommer att ha en plats i mitt liv. Jag har försökt hittat mig själv men jag har framförallt lärt mig att aldrig någonsin ta något för givet, att aldrig någonsin sluta uppskatta och älska, för en dag när man vänder sig om.. då är allt bara borta. Första halvåret av 2009 var den roligaste tiden i mitt liv. Livet lekta med vänner, skola och livet utanför.. Sen kom den roliga studenten och den tunga sommaren, de tunga dagarna som innebar fysisk och psykisk smärta.. När hösten kom trodde jag inte att en människa kunde må sämre, att det fanns något som kunde göra mer ont än allt som redan gjorde ont.. då åkte ni mina älskade och jag vart ensam kvar, en känsla jag inte kunde släppa. Tårarna sprutade dagligen, jag funderade på om tårar någonsin kunde sluta rinna. Det här är en känns som en tragisk årsresume, men vad jag egentligen vill ha sagt är att jag lärt mig fruktansvärt mycket.. jag började min jakt på mig själv, jag började med att samla ihop mig själv när jag brast, bit för bit och äntligen känner jag att jag är nära att hitta rätt, att jag snart är där. "What does not kill you makes you stronger", mitt motto detta år.. Jag ska inte ljuga jag ser det här året som kanske det jobbigaste året i hela mitt liv! Det känns som någon kastade ut mig i vuxenvärlden, som alla släppte taget, som om alla hade förväntningar jag inte kunde leva upp till och som att jag gjorde människor omkring mig besvikna. Kanske var det här året verkligen vad jag behövde, för mer självupptagen än jag varit får man nog leta länge efter.. men kanske var det dags att tänka på bara mig själv, kanske var det vad som behövdes, jag är på gång. Året har inte bara inneburit tråkigheter, för oj vad jag har skrattat. Våren var en dans på rosor, livet med er är underbart och jag slutar aldrig att uppskatta de stunder vi fått och kommer få. Kanske var 2009 trots alla nederlag mitt år ändå, mitt år att komma till rätta.. det återstår att se, jag längtar efter att se vad 2010 har att erbjuda.. det är iallafall en nystart som gäller för min del. Jag ser också fram mot ett år fyllt med äventyr, överraskningar, resor, skratt, kunskap, erfarenheter, minnen, kärlek och vänskap. Äntligen, nu är det dags.
All my love! // Tilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0