Flyttdag

Hjälp jag är så trött att det känns som jag ska somna precis i denna sekund. Klockan är halv tio och vi har flyttat i 12 timmar nu, det börjar kännas i rygg, huvud och framförallt på humöret. Bra blir det iallafall men det är tungt och jobbigt, jag ska aldrig mer flytta. Känner mig så himla stressad också för att det är juletider, det är ju inte bara flytt att fixa med utan även massa annat men samtidigt så har jag varit duktig och fixat det mesta och så har jag underbara människor runt mig som inte ens tycker jag ska erbjuda min hjälp med mat och grejer nu utan låter mig fokusera på det vi gör, "resten sköter dem". Viktigast idag har för mig varit att få upp ljus, dukar, julpynt och såklart mina kläder och skor, allt för att få lite ordning och för att bevara julstämningen som börjar komma krypandes. Mitt mål är att packa upp så många kartonger jag bara kan idag, jag kommer nog hålla på ett par timmar till, imorgon tänker jag ta en liten sovmorgon och sen är det full faaaaart hela dagen. Packning, uppackning, städning, organisera och sist men inte minst en lite tripp till Ikea. Från och med tisdag tänker jag bara baka, laga god mat och ha det bra och inte ett skit mer... så nu kör jag så det ryker och Henkan också för den delen, han är grym.. att han alltid håller humöret på topp, jag förstår inte.. massor med kärlek <3 <3

Antal meltdowns idag: 1
Antal avslöjade julklappar: 1
Antal minuter sittandes: Omkring 10
Antal gånger jag svurit över att det "Fan inte måste snöa sååå mycket idag": Minst 100


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0