Juldagarna

Jag har varit jätte dålig på att blogga men så är det nu i juletider, jag har mest velat umgås med min familj och mina vänner de senaste dagarna, inte blogga..

Dan före doppardan - Spenderade dagen med städ och en massa julgodis bak, på kvällen var vi hemma hos Peter och Carina och hade uppesittarkväll med Bingolotto.. som vanligt vann vi ingenting, eller jo Peter vann 50 kr på sin dubbelott så 100 kr. Fick också som vanligt skinkmacka med massa god senap och grejer, skinkan är ju så god när den precis kommit ur ugnen. Efter uppesittarkvällen åkte vi hem och sov.
Julafton - Vaknade runt halv tio, jag och Henkan öppnade våra paket till varandra, gjorde mig sen i ordning och åkte ner till Annette och Palle för att äta frukost. Grötfrukost med en massa annat gott. Efter frukosten satt vi och pratade ett tag innan vi öppnade våra paket till varandra. Jag fick tallrikarna jag samlar på, handdukar och andra jätte fina småsaker, tack så mycket. Efter julklapps öppningen åkte vi och handlade lite saker sen var det hem och panikstressa, slå in de sista klapparna, göra sig i ordning, osv. Fick skjuts till mormor och kom dit lagom till Kalle, familjen tittade på Kalle, sen åt vi så mycket att jag höll på att smälla av. Det var sen en lång väntan på tomten för Alva så vi underhöll oss med att göra pärlhalsband och titta på Snövit. Efter att vi delat ut alla paket så fikade vi. Efter fikat åkte jag till Peter och Carina och Jossan till Adam, pappa skjutsade. Hos Puddingarna var alla i full färd med att öppna paket. Så jag anslöt och fick även två paket själv, fler tallrikar och länkar till mitt underbara Pandora armband. Vi spelade Wii hela kvällen och åt och drack gott. Mamma som jobbade skjutsade hem mig Henkan och Jonas och det var sova som gällde direkt.
Jag fick underbara julklappar: En Macbook, kläder, mysiga pyjamaser, länkar till mitt armband, massa pengar, böcker, filmer, tallrikar, stor te mugg, handdukar, saker hem, resecheckar, osv. Tack för allt, så himla mycket fint!


Juldagen - Låg i soffan hela dagen och tittade på en massa julfilmer på tv och bara hade det mysigt, det var super skönt. Åkte sen och handlade mat och strumpbyxor. Gjorde mig i ordning när jag kom hem, blev sen skjutsad till Mackan runt halv sju, plockade upp Stina på vägen. Hos Marcus blev vi bjudna på en massa godsaker av Ulrika och Perra, stina och jag blev också bjudna på en varsin drink, margarita, den var jätte god. Tittade på tv allihoppa sen gick vi andra ner och förkrökade och gick sen till Telen runt 10. Träffade upp Garp, Sandro med fler på TG. Hade det super kul på Telegrafen, var mest med Stina, vilket som alltid var super. Stina drog till Ellen mellan halv två - två. Då dansade jag med amanda, marcus och john länge. Letade sen upp en full Mackan och hängde med honom och Johan resten av kvällen, gick sen sällskap med dom hemåt. Stannade vid Via och försökte reda ut vart vi alla skulle ta vägen, slutade med att Tessan kom dit och vi ringde taxi för att åka hem, det var iskallt ute och regnade/snöade hur mycket som helst. De övriga gick hem till Marcus.. vilket var mycket bättre än att alla skulle gå hem till mig och sova som de fått för sig. Var lång väntetid på taxi, jag och tessan svor över att vi bosatt oss där vi gjort, det sög att bo i världens ände just då. Slutade sen med att vi fick skjuts hem och slapp taxi, skööönt. Kom i säng halv sex.


Annandagen - Vaknade runt tolv och ligger nu i soffan, inte det minsta bakis vilket jag absolut trodde att jag skulle vara men nej jag slapp det, jätte skönt. Tänkte ligga här ett tag, sen dammsuga och plocka lite sen åka runt till lite släkt för att hämta upp klappar jag lämnade där på julafton. Ikväll ska vi med största sannolikhet laga mat med Andreas och Therese och mysa med lite spel och grejer hela kvällen, det var ett tag sen så jag ser fram mot det jätte mycket och hoppas att det blir av, vi bor ju nästan bredvid varandra nu, så det är så smidigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0