Den värsta måndagen i mitt liv

Jag har min värsta dag hittils denna höst idag, ingenting, absolut ingenting har gått som det borde. Var vaken halva natten och satt framför toaletten och kräktes pga tjejvecka. Vaknade imorse av att mamma ringde och var helt slut, tog mig upp trots min enorma smsärta i rygg och mage. På väg ut till bilen börjar jag leta efter mitt bankomat kort och körkor, hittar det inte någonstans, inte jacka, inte på bänken, inte i väskan, inte någonstans i huset.. det finns inte, får panik! Är påväg att ringa poch spärra kortet men får först för mig att ringa Stina som svarar med "Det är visst inte bara jag som är förvirrad!" jag börjas as garva och förstår direkt att jag glömt sakerna i hennes bil igår. Det var inte mer än rätt att Stina skrattade åt mig, när hon inte hittar någonting (vilket är ofta) skrattar jag högst av alla, igår tog hon tex med min mobil för hon trodde det var hennes egen! Kom iallafall upp till lägenheten och när jag öppnar dörren är den låst, grannen har inte nyckeln heller, det skulle antingen vara öppet eller han ha nyckeln. Villee bara grina... Får tag i en nyckel sen tack vare Tompa, kommer dock inte in i förrådet för det är fel nyckel. Alva blir kissnödig i lägenheten och vattnet och toan fungerar ju inte så då ska vi gå till tvättstugan och hämta vatten och kissa, hittar inte nyckeln... Ringer Henkan som jobbar i stan och frågar om den nyckeln som alltid legat i skåpet.. den har han nu i bilen, jag börjar nästan grina! Får gå till Adde och Therese och där ligger Tessan sjuk, så störde henne på kuppen....

Åkte hem efter ett tag från lägenheten då jag inte kom in någonstans eller kunde göra någonting... Lika bra att inte gå ut mer idag, ramlar väl en takpanna från taket och knockar mig om jag öppnar dörren. Skulle dock behöva handla och åka till Sorunda, men utan kort kan man inte handla och utan körkort kan man inte köra bil... Sa jag att jag har jordens PMS och att det hela bara blir ännu härligare då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0