USA, New York, Malverne 2010

Här är en otroligt lång lista på saker att göra när jag åker och hälsar på Jess om ungefär två månader. Vissa av sakerna på listan är småsaker, medans vissa är större projekt som tar längre tid. Lägg gärna till saker hjärtat, känns dock som jag fått med en hel del. Det är bara att vi börjar beta av listan direkt när jag kommer, nästan allt ska klaras av, ingenting är omöjligt för oss, sju dagar, 33 saker... det fixar vi, snart ses vi, jag längtar!

1. Om isen fortfarande ligger kvar på Rockafeller Centre, åka skridskor och bara älska livet.
2. Titta på den underbara utsikten från Empire state building eller Rockafeller Centre.
3. Äta så mycket Ben & Jerrys att man får ont i magen
4. Köpa en hel låda med donuts från Dunkin Donuts och äta alla på en och samma kväll
5. Åka till 66th Perry Street för att posera framför den briljanta Carrie Bradshaws dörr, för att sedan därifrån gå till underbara Magnolian Bakery runt hörnet för att köpa cupcakes och kaffe. 
6. Åka till ett riktigt Amerikanskt Mall och göra det vi är bäst på (vilket leder till nästa punkt...)
7. Shoppa tills vi inte orkar bära mer!
8. Gå på bio och beställa det största dem har
9. Gå genom hela Central Park i snön
10. Stå mitt på Times Square och bara känna lyckoruset gå genom hela kroppen
11. Hyra film på Blockbuster och köpa riktigt mycket snask!
12. Lära barnen säga "Jag älskar dig" på svenska, så dom kan säga det till dig på ditt språk
13. Gå och titta på New York Rangers och den otroligt snygga Henke Lundqvist på ett fullsatt Madison Square Garden
14. Se en Broadway musikal för att sedan i minsta detalj återberätta det för Camilla
15. Ta minst 500 kort
16. Klä upp oss till tänderna för en galen ute kväll, där jag också ska dricka cosmopolitans!
17. Sitta i ett bås på ett sånt där riktigt 70-tals inspirerat American Diner och dricka Milkshake med ett körsbär på toppen, jukebox är ett måste...
18. Stoppa en peng i jukeboxen och välja en gammal Elvis klassiker, för att sedan sitta och prata och skratta tills dem stänger
19. Skratta och prata en hel natt
20. Rundtur runt Malvarne
21. Träffa Au pair vännerna 
22. Bli bjudna på fest av snygg granne, värden bjuder på alokhol i röda plastmuggar.  
23. Köpa något löjligt dyrt
24. Äta American pankakes
25. Dricka så mycket Starbucks coffe att vi blir höga och fnissiga av allt koffein
26. Äta konstiga typiska Amerikanska saker
27. Åka bil och högt tillsammans sjunga med till musiken
28. Se minst en kändis (om inte annat på Madame Tussauds)
29. Besöka New York public Library och Grand Central Station
30. Åka subway
31. Vandra i Soho och Meat Packning district, besöka vintagebutiker i Soho.
32. Köpa min 20 års partyklänning
33. Manikyr och Pedikyr på en riktig Amerikansk Salong

 
    
  


Kommentarer
Postat av: jess

Åh så mkt underbara saker! dom flesta är gjorda, en del inte å dom ska jag spara till du kommer! vissa av sakerna har jag toppen förslag på vart vi kan åka =) de kommer bli så sjukt kul å oförglömligt! längtar så mkt!! tänk, ändå bara två månader kvar! =) vi bara måste se till att hinna så mkt som möjligt!

(malverne, heter de förresten babe ;)

massa kärlek!!!!

2009-11-20 @ 05:58:40
URL: http://jessintheapple.blogg.se/
Postat av: Anonym

åh fifan, allt låter görymt! :D

2009-11-20 @ 22:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0