E.T. phone home

Jag går bara några dagar i veckan i skolan, oftast två dagar. Resten av dagarna består av hemstudier, lärande, skrivande, tänkande och läsande. Utöver detta har jag tusen planer, dagarna är ganska fullpackade. Tittade precis i min kalender för morgondagen och dagen var helt tom, då menar jag verkligen H E L T tom, vad gör man när man är helt ledig? Jag tror jag har glömt.

Har varit på middag hos mamma ikväll, hos mamma var mamma, uffe, alva, jossan, adam, henrik och jag, alva blir helt till sig när adam och henrik är hemma hos dom, hon vet inte riktigt vad hon ska ta sig till för hon gillar dom så mycket att hon inte vet hur hon ska vara, resultatet blir att hon är överallt och ingenstans och låter helt galet mycket! Min lilla lillasyster, min skatt, kärlek i mängder.

När vi var hos mamma fick jag jättelust att åka hem och mysa med någon klassiker till film, kom och tänka på en av mina absoluta favoritfilmen genom tiderna, "E.T.", ringde desperat till pappa och frågade om filmen var hemma hos honom, tio minuter sedan stod jag i dörren och tog imot "E.T. special edition" (sa jag inte att vi var E.T. freaks?).

Nu har jag precis tittat klart på filmen och har gråtit som en jag vet inte vad, jag vill ha en E.T. hemma i mitt hus, han är så fin att jag bara vill krama om honom och älska honom livet ut. Historien om E.T. är så himla fin, jag bara älskar denna film, den är ett mästerverk av sitt eget slag.

"E.T. phone home, E.T. phone home, phone home, phone home!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0