Gud måste verkligen hata Gävle...

Det regnar ju konstant i den staden, jämt, jämt och återigen jämt, det slår inte fel. Sitter iallfall på tåget i detta nu och det är riktigt ruggigt ute men framförallt mörkt. Det känns som det är mitt i natten, folk sitter i sina stolar där de gäspar eller sover, jag tror det är mörkret och vädret. Min resväg är så fruktansvärt lång så här frammåt kvällen, man vill ju bara hem! När jag kommer hem ikväll runt halv åtta så ska jag äta pytt i panna och plugga, titta på lite tv och sova tidigt!

Just nu upptar vår kommande flytt nästan alla mina tankar, vad ska jag köpa nytt? Vad behöver jag? Vad vill jag ha? Vart ska jag ha det? Vad ska jag göra mig av med? Hur ska jag ha det och hur kommer det att se ut? Jag har dock vissa saker som jag är helt säker på i möbelväg, tyvärr är det mest bara småsaker och inga större möbler. Vet att det kommer bli mycket vitt eftersom alla väggar är vita och golven mörka, så det blir ljusa färger på de flesta stoa möblerna också! Nu letar jag vit säng, tänkte köpa en IKEA säng men till min förvåning upptäckte jag att dem har två sängar i sitt utbud till ett humant pris? Tåls att tänka på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0