På en resa genom Sverige

Jag förstår inte, ju längre upp i Sverige man kommer ju finare väder verkar det vara. I Stockholm blåste det snöstorm och var super grisigt ute, nu är jag tjugo minuter utanför Gävle och här strålar solen och temperaturen visar på 0 grader, det ligger snö på marken här ute i skogarna, gud så härligt jag vill ha vinter nu, jag avskyr regnet och rusket på hösten, den årstiden får gärna utebli.

Imorse när jag vaknade hade jag super ont i halsen, fick klunka honungstee påväg till tåget, usch det gör så ont. Alltid när jag blir det minsta förkyld får jag ont i halsen, så har jag alltid varit, min pappa var en riktig halsmänniska innan han lessnade och halsmandlarna rök, jag antar att jag fått ärva det från honom, hemskt att alltid ha ont i halsen och svårt att svälja.

Idag ska jag träffa Julia, sen ska jag åka hem och läsa Habermas, han är otroligt ointressant skulle vilja påstå.


Här sitter jag på tåget i min älskade tröja, som är mitt bästa höstköp.


Kommentarer
Postat av: Malin

Gillar om det du skrev! Spännande att se lite sunda saker och inte bara det generella sakerna som man kan läsa om varenda dag. ;)

2010-12-02 @ 18:36:31
URL: http://jade.se/paketresor/phuket

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0