Home sweet home

Jag älskar att resa, att träffa människor från andra kulturer och att se platser man inte trodde fanns. Trots allt detta finns det ingenting för mig som är som hemma, jag älskar mitt hem. Det finns ingenting som jag tycker så mycket om som att vara i mitt hem. Det är inte så att jag är fruktansvärt kär i platsen jag bor på eller huset jag bor i men jag är otroligt kär i min inredning, dofterna, sakerna, kläderna.. allt det vi har hemma hos oss. Jag kan faktiskt ibland längta hem när jag är borta bara en liten stund, då antar jag att man verkligen tycker om sitt hem! Jag skulle dock vilja bo på någon annan plats, jag börjar känna att jag är så över med Nynäshamn, vet inte varför men kanske känner jag det som många av mina nära och kära känt ett tag nu, att det inte finns så mycket att hämta här längre. Jag skulle faktiskt vilja flytta, men jag skulle vilja ha med mig människorna jag älskar, det är där det tar mot. Min dröm är ett vitt hus på sjötomt med stora fönster ut mot vattnet med en stor altan också den mot havet där man kan spendera sommarmånaderna med alla nära och kära. Det eller ett hus med stora panorama fönster men en enorm utsikt i ett väldigt varmt land. Herregud vilka drömmar, men skam den som ger sig. Men just nu är jag mer än nöjd med våran tvåa med balkong mot vägen, jag trivs här och detta kommer passa bra många år framåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0