Påsken <3

Nu är vi inne i påskhelgen, underbart. Påsken är faktiskt en mysig högtid tycker jag och ofta hänger påsken ihop med att det är riktigt vårdväder vilket är härligt, påsken är ju en riktig vårhelg. Dessutom är påsken mysig på det sättet att man träffar familjen, man umgås, man äter gott och bara mår bra, utan en massa stress och press som det är kring jul (även om det är min favorit högtid). Det är inte klappar som ska inhandlas, man behöver inte pynta överdrivet, man behöver inte upp med en massa ljusstakar och byta gardiner och hela köret, ingen stress som det är kring jul, skönt. Påsken är en riktig härlig tradition som jag verkligen sätter på min lista över topp tre högtider (hur många har vi?), Jul, midsommar och påsk.

Jag har köpt hem godis och hoppas att det ska komma några påsk-kärringar till mig men än så länge ser det mörkt ut på den fronten men nu när solen skiner med sin närvaro så kanske det vågar sig ut några små söta barn, hoppas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0