Vart tog kontrollfreaks-mongot vägen?

I förrgår ordnade jag upp mitt liv lite. Jag sökte studier till hösten och tog tag i gammalt skräp som legat och skräpat, bestämde mig för att under år 2011 förverkliga mina journalistik-drömmar genom en "utbildning" jag själv får bekosta på sidan om mina riktiga studier jag ska hålla på med vid det laget, bara för att inte behöva titta tillbaka och tänka "Varför gjorde jag inte det där? Jag ville ju så gärna?..". Det är ju trots allt en dröm jag haft i många år nu så nu tror jag att jag fått rätsida på hur jag ska få allt att gå till, m å s t e   s p a r a   p e n g a r , bara.
Jag rätt nöjd med livet, även om det saknas en hel del (träning, pengar, jobb, lite vänner) så är jag riktigt nöjd, det känns som jag kommit till den där fasen i livet som alla pratat om, dagen då de flesta börjar tänka att "allt löser sig" på gott och ont är det just nu där jag är. Jag är ingen sådan människa som bara låter saker lösa sig, jag vill lösa dem, men just nu är jag så nöjd med hur allt är att jag bara inte bryr mig om det där andra alls. Jag har kärlek, familj, vänner, tak över huvudet och lycka, det är ju trots allt det viktigaste i livet trots att drömmar och mål är otroligt viktiga dem med. Så länge denna fas varar (innan jag återgår till det kontrollfreaks-mongot jag är) så tänker jag njuta av att leva i nuet, det gör jag inte så ofta. Puss och kram!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0