Min vän Mikaela Ödahl

Vissa människor är svåra att förklara med ord, andra gör det bättre själva. Här kommer ett litet axplock ur min bästa väns blogg, jag har skrattat så jag gråtit åt dessa knäppa inlägg som är mickis rakt igenom. Jag skulle kunna plocka inlägg i en evighet, men här kommer ett par, läs, skratta och njut!

bulan, joel och philip hade klarat av alla punkter på min lista (förutom poppa popcornen, men det förlåter jag dom för) jag gjorde såklart en lista på alla de sista grejerna de behövde handla och fixa, så som - blanda bålen, fixa ljudanläggningen, blås upp de sista ballongerna, hämta hennes klänning, häll upp chips m.m i skålarna, jag var stenhård må jag säga!

- Nej men Mickis gjorde du en lista? List-Hitler.

despues de la escuela for jag och tilda till farsta =) det var riktigt mysigt, oj vad vi hade saker att prata om och oj vad jag är glad att jag har den människan =) nu ska jag tracka henne och bulan resten av mitt liv, "mickistilda&bulan" japp, ni ska få ångra att ni någonsin lärt känna mig!! detta blir kuuuuul. och nej bulan, det är fint att du erbjuder dig att låta mig sova på soffan, men jag tänker inte sova på er soffa, jag tänker sova i er säng, mittemellan er =) eller, hans snarkningar kan göra att jag behöver tänka igenom det där beslutet en gång till...

- Gudars vad mysigt vi skulle ha du! Dock bör du tänka över allt en gång till, snarkningarna är inte nådiga.

 

vi "luuuucia!! vi vill måla påskkort!!"

lucia "vad ville ni göra i julas?"

vi "måla julkort"

lucia "vad sa jag då?"

vi "nej.."

lucia "vad får er o tro att ni skulle få måla påskkort nu då?"

hahaha människan är heeelt sjuk, vi fick måla påskkort ;)

- Lucia är kanske världens bästa men ändå sämsta spanskalärare (på ett bra sätt)

jag bokstavligt talat HATAR nagellack!!!!!!

VEM FAN KOM PÅ SKITEN????

VEM SKA JAG DÖDA??

 

snälla nån, det är ju en sån otroligt dum uppfinning! den får bara oss icke-flickiga flickor att känna oss SÅ misslyckade!! JAG KAN INTE MÅLA NAGLARNA!!!

 

- Nej det kan du verkligen inte ;)

påsken i alla ära men jag börjar tröttna.. godis i mängder, köttbullar i mängder, ägg, ännu mera godis, påskmust... you name it!

 

HAHAHHAAH aldrig i livet! INTE FAN KAN JAG TRÖTTNA!

mer påsk åt folket!!! :D

 

dagen jag säger att jag tröttnat på köttbullar ska ni alla få spotta på mig! det kan jag lova. köttbullar är himmelskt, det är guds gåva till oss..

- Vem fan försökte du lura här?

Är inte livet förjävla underbart? Är inte skolan förjävla underbar? Är inte allt för jävla underbart?

 

Jag har hittills gått i skolan tre dagar denna vecka, två av dom har jag kommit hit och fått veta att mina första lektioner är inställda, hallelujah!!! I tisdags var jag här 8.15 men kunde ha kommit till 9.35 idag var jag här 8.55 men kunde ha kommit 10.35, åh vad underbart att jag missat två långa sovmornar när jag behöver dom som mest!!!

 

Cissi och jag lyckades i alla fall få tag på Birgitta,

Mic "Snääälla, kan inte du öppna B10 åt oss? Vi tänkte faktiskt jobba med historia arbetet!"

Big "Haha! Ehm, ursäkta att jag skrattar!"

Det är lungt Biggan både du och jag vet att jag inte tänker jobba med historian.

- Biggan var minsann en smart kärring hon!

mic "mamma jag är hungrig igen"

mam "amen asså, du får sluta umgås med marie"

- Behöver jag ens säga något?

det känns som att hela jag ligger lite efter med allting, lite efterbliven sådär.

igår upptäckte jag att jag inte vänt blad i almanackan sen i september, det är snart december... i veckan märkte jag att sladden till tv-uttaget i mitt rum inte var i, detta måste ha hänt när niklas flyttade, min tv har alltså inte funkat på ca en månad. jag har fortfarande inte räknat mer än ca 2 sidor i matteboken sen vi började tvåan. jag har inte sett ett enda tvprogram under hösten, det enda jag följer är prison break och det ser jag på datorn. jag har ingen aning om vad myggan eller ranking the stars är för program, vad boston tea party handlar om och vad som händer i desperate houswives, ugly betty eller heroes, och snälla någon varför är alla så besatta av grey's anatomy? jag förstår inte vad folk pratar om när de pratar om olika reklamer de sett, jag kände knappt igen telia-reklam-snubben på mediaprovet. jag har fortfarande inte sett de sista avsnitten av O.C...  Jag hänger inte med längre helt enkelt.

- HA HA vilka problem, what about world peace?

mary "vad är det du heter på msn? in?"

mic "instead of stressed I lie here charmed..."

mary "det stämmer ju verkligen inte, du är ju uppe i 180 jämt!"

 

marie, nu kom jag på att jag glömde ta det där svenska pappret som du och camilla tog åt mig! nu blev jag ännu mer stressad!

- Att du inte skrev en lista!


JAG HATAR DEN FÖRBANNADE ÄCKLIGA JÄVLA FITTSNÖN!!!!!
det är nog första gången i hela mitt liv som jag sagt så, men ååååh vad jag menar det!! aldrig någonsin igen ska jag springa runt som ett lite jävla barn och jubla över de förbannade snöflingorna som faller!

- Detta ska jag minsann påminna dig om på onsdag!!

 

igår var min ilska oändlig, satan satan satan vad arg jag var!!! tyvärr är den inte lika extrem nu, så detta kommer inte bli det där hatiska inlägget som jag planerade. jag hade tänkt berätta för er alla hur jag skulle utrota varenda jävel i den där kassa teatern "utrota varenda jävel" , eller ja jag kan ju inte direkt uttrycka mig om hurvida teatern var kass eller inte eftersom det råkar vara så att vi satt på ett jävla tåg och en tunnelbana i 1,5 h för att sedan få reda på att det lilla skådespelet blivit inställt!!! det var bara att hoppa på tunnelbanan, vänta en timma på centralen och sedan åka hem igen. javisst, fyra jävla timmar åt helvete. fyra jävla timmar på ett förbannat satans skit tåg.

 

det blev ett ganska hatiskt inlägg ändå. och då ska ni vara medvetna att jag inte var en av dom som ställt in sina jobb, träningar, möten eller andra viktiga saker. vi var skapligt förbannade allihop. inte minst sagt, lärarna.

- Hat är liksom lite av din grej, iallafall att brusa upp sig över situationer!

 

SNYGG JOCKE IS BACK! jiiiiiiiises, flashbacks! men vad har hänt med håret? han är inte lika snygg i nya frillan!!! jag höll på att smälla av när jag såg honom, men jag är ARG!!! clara, den jäveln! ska ha honom i tvåveckor!! nästan så det skulle varit värt att välja natuuuuur...

"aaaaaaaaaaaah!"

"vad är det? va!? vadå? vad gör du? haaallå!"

- Hur besatta var vi egentligen? Jag minns inte helt fel om det faktiskt var så att vi valde idrott på elevens val för att vara där Snygg J var?

 

 

igår var en riktig toppenkväll =) tilda, marie, jess, clara, linda och jag åt och hade det mysigt hos tilda =) helt otroligt att alla våra kvällar blir så lyckade =D vi lyckades komma överens om att vi skulle äta wook tillslut, wook liksom? vi? vi är ju tacofolket. men det blev riktigt gott =) fast vi glömde nötterna, men man kan ju inte begära mer när det är jag marie och tilda som har hand om handlingen. marie och jag tycker mest om att tömma smaka-påskålarna på frukt.

 

vi satte in oss själva i sex and the city karaktärerna också,

tilda/carrie, analyserar allting tills man vill spy, min lilla dramaqueen =)

jessica/charlotte, är perfekt, charlotte-perfekt. duktig och omtänksam =)

clara/miranda, är tuff, grova ord och härlig =)

jag och marie/samantha, är mer tuta och kör, inte lika förtjusta i känslotramset men väldigt förtjusta i varann hahah

sara/charlotte-miranda, är allas dröm, och lite prydlig men ändå tuff =)

 

- Spelar ingen roll om vi köpt nötter hade tagit dina ändå! Denna lista har inte bara ifrågasatts en, två, tre eller fyra gånger… Det är Charlotte som jiddrar!!

 

vi pratade med tildas pappa idag om alla "krissamtal" vi alltid fick ha i svanis/fjärden för vi var dumma flickor =) "ah ni var förjävliga, alltid var ni inblandade. riktigt elaka." hm, han har fått det där om bakfoten...

- Visslar? Vem fan var bitchen? Inte jag va?

 

alltså livet är bra underligt, alldeles nyss var jag jätte glad, nu kokar det inom mig och jag vet inte riktigt varför.

 

jag är förbannad på min katt för att han springer in och ut hela tiden och jamar och gnäller för att han inte vet vad han vill.

jag är förbannad för att jag har spanska prov i morgon och jag har inte ens öppnat boken

jag mår skit eftersom jag envisades med att leka med saras katt igår, nu slår allergin tilbaka.

jag är hungrig men vi har ingen god mat hemma, jag trodde det var torsdag och att mamma skulle handla men insåg att det bara är onsdag.

det gick så värdelöst på idrotten igår att jag bara ville gråta, jag älskar ju badminton.

jag har inte räknat ett enda tal på hela kapitel sju i matten, så jag kommer få spendera lovet med att räkna matte.

jag har en ögonfrans i ögat som vägrar försvinna.

en jävla halstablett sitter fast i halsen på mig.

jag hinner inte träna.

jag vet inte vad jag ska skriva till nynäsposten.

men mest är jag förbannad för att jag är förbannad.

men egentligen är jag bara störd.

 

- DU SÄGER DET SÅ BRA SJÄLV, du är egentligen bara störd som är förbannad över dessa världsliga saker!

 

Jag fick en jättefin lampa av min farmor i onsdags, i morse hade jag sönder den totalt... jag är så äckligt klumpig =(

 

i morgon natt kommer tilda hem igen, wihuuuu =) har saknat henne! men vill inte se hur brun hon blivit =( är hon för brun ska jag nog ta och ge henne ett par borromgångar =)

 

- Borren drömmer jag fortfarande mardrömmar om!

 

tommy "ska ni vara här på fredag då?"

mic "ja, vi ska ha röjjarfest!!"

tommy "mhm.. då blir stig glad. precis som på valborg när ni minnsann hade röjjarfest! hade låtit som satan"

mic "va!?"

tilda "neeej, vi dansade. dom är gnälliga"

mic "vi dansade ju inte ens"

tilda "joo, mickis vi dansade"

mic "eh, ja juste"

tommy "jag vet att ni hade röjjarfest. jag såg ju det. mattan var förstörd"

tilda "vi åt ju blåbär.."

tommy "ja såklart, ni åt blåbärspaj på mattan"

 

- Mickis ljuger ändå så dåligt så… okej pappa vi blandade drinkar med blåbär och skiten hamnade på mattan, det var dock inte vårat fel utan någon annan fylleskalles röra!

 

efter dansen och väl på tåget var jag så trött & hungrig att jag ville dö, självklart hamnade vi i samma vagn som "partyligan", två killar och två eeeextremt fula och idiotiska tjejer, som satt och drack öl.  
"vill du ha en öl?"
"nej tack, det är bra.."
"åååh stöter du på henne eller? han tycker du är snygg han skulle aldrig sagt sådär annars!"
ååh tack, vad gulligt. håll käften, äckel!


vad är det här med att killar ska bjuda på öl? har dom inga godare saker att bjuda på... ? efter en liten norrhagen incident har jag väääldigt svårt för öl, likaså med rödvin

- What happens on Norrhagen stays there!

 

jag har förresten lämnat tillbaka She's the man till elin, det känns tomt.. oerhört. ett stort hål i hjärtat.. jag saknar den! (har jag berättat att jag skrev om She's the man på min uppsattsskrivning på ett nationellt prov? haha)

 

- På riktigt? Skrev du om She's the man på ett nationellt prov? Du var ju förfan besatt!

 

 

blä blä blä, sitter på spanskan.. eller i biblioteket faktiskt, tilda jobbar som en dåre (?) jag retar henne =)

fast nu tror jag att jag ska gå och kissa, jag är jätterastlös!!!

 

- Vad fasen hade hänt? Varför jobbade jag? Ovanligt att du är rastlös..

 

"Mats älskar att diskutera,

men snälla tyst vi orkar inte mera"

"Sebbe är klassens stjärna,

men vi har konstaterat; han har ingen hjärna"

Tim efter borgen suktar,

-känn så gott han luktar!"

"Oliver för Maria smöra,

han ljuva ord viskar i hennes öra"

"Clara må älska att spela boll,

men på kärlek har hon noll koll"

- Roligast är att pappa hela tiden skrek i bakgrunden att vi minsann inte kunde skriva åsna här saker om folk, lyssnade vi? Inte fan gjorde vi det.

Mickis säger: stavas inte mitt efternamn Ödahl?

- Tilda <3 säger: haha jo?

Mickis säger: va konstigt

- Tilda <3 säger: va?

- Tilda <3 säger: va pratar du om?

Mickis säger: det blev understruket på word som att det var felstavat, det har det inte blivit förut så jag blev osäker

- Tilda <3 säger: hahahahaha

- Tilda <3 säger: så du fråga hur ditt efternamn stavades

- Tilda <3 säger: du e sjuk i skallen

Mickis säger: haha jag tyckte bara att det var väldigt underligt

- Tilda <3 säger: jag vet ngt underligt

- Tilda <3 du!

- Du är kanske ännu mer sjuk i huvudet än jag tidigare trott!

går tog vi skolfoto, jag har nog aldrig varit så säker på att jag kommer bli så otroligt ful =) jag har typ varit nöjd med två kort, varav ett var i tvåan när jag tyckte att jag såg ascool ut! med svart adidaströja och en stenhård blick! det var tider det. förresten, det är nog bara ett kort jag blivit "bra" på.

 

men cp fotografen var en riktigt lustigkurre, så jaa.. jag asgarvade på varenda bild! "tjeeena mickis och tilda!" "ni var två glada typer mickis och tilda!" "heejdå mickis och tilda", jadu gösta dej har vi glömt för länge sen, du har blivit utbytt mot (snygga? ööööh?) roland!!

- HAHA undra om fotografen rökte på innan för att orka med?

 

Jag har numer nära döden upplevelser fyra gånger i veckan och det är illa!! KAN VI SLUTA DISKUTERA OCH LYSSNA PÅ GENOMGÅNGAR PÅ HISTORIAN OCH SAMHÄLLSKUNSKAPEN NÅGONGÅNG? JAG ORKAR INTE HÖRA MER!!!! jag vet inte hur många gånger Birgitta sa åt mig och tilda att vara tysta idag, men jag tänker inte vara tyst!!! "ni har pratat hela lektionen nu!" jahaja, vi tycker att det är mest du som pratar..

 

bigg "nu ska ni i alla fall få läsa, eftersom ni tycker det är så tråkigt när jag pratar hela tiden"

mickis & tilda "JAAA!"

de andra "nej.. tycker om när du pratar!"

mickis & tilda "NEJ! läsa!"

bigg "ni två lyssnar ju i alla fall inte på vad jag säger så det gör detsamma"

 

- HAHAHAHAHAHA fyra gånger i veckan i två år, varje gång, vareviga lektion… samma sak, Biggan snacka, vi snacka, Biggan blev arg, vi fick skäll, vi pratade ännu mer!! Jag är förundrad över att vi fick en varsin ros av henne på studenten? Kanske tog hon fel på namnen och trodde vi var någon annan "That would be te frist"

I LOVE YOU, snart är du hemma då blir det mer tokigheter och roligheter och kanske kan vi även vara lite normala för en gångs skuld!!!


Kommentarer
Postat av: m

fan va klockrent tilda!! haha

2010-02-16 @ 19:45:39
Postat av: jess

jätte fint tilda, verkligen jätte fint =)

hon kommer bli rörd även om hon kan verka stenhård ;)

älskar dig, älskar er

2010-02-17 @ 00:54:35
URL: http://jessintheapple.blogg.se/
Postat av: mickis

hahahahahha :D fyfan sa go du ar!!! a du och marie har gett mig basta valkommnandet jag kunde tanka mig!!!men inte ska vi val bli normala heller??

a du jag inte bara verkar stenhard jess, jag ar det!!!

2010-02-17 @ 23:17:02
Postat av: Tilda

Det är du som är go!!! Jag förösker få tag i dig kvinna, jag vill att du ska köpa en semla och komma hem med den till mig!! DET VORE SÅ GOTT ATT HA EN PLUGG SEMLA!!!

2010-02-18 @ 13:21:55
URL: http://tildaalinnea.blogg.se/
Postat av: mickis

fasen, fick du inte tag i mig?? jag är ju kontaktbar dygnet runt, jag har ju fan INGET för mig!!! hahah.. usch så tragiskt. MEN jag ska på arbetsintervju i morgon!!!

2010-02-23 @ 20:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0