Nojig

Är det fel att ha åldersnoja redan vid 19 års ålder? Det är inte så att jag har åldersnoja som i att jag gömmer hur gammal jag är utan istället har jag den där nojan som får mig att bli nervös bara av tanken på hur mycket saker jag har som jag vill göra på så himla kort tid. Tiden går läskigt fort, åren bara svischar förbi.. Jag vill hinna en massa saker innan jag skaffar familj, hus Volvo och allt det andra klyschiga. Frågan är bara hur tusan man ska hinna? Om man kommer hinna? Och om inte.. hur vet man vad man ska välja och vad man ska välja bort. Det är så svårt, hur vet man egentligen?

Är ålder bara en siffra? Jag tror faktiskt inte jag känner mig en dag äldre än när jag fyllde arton. Däremot tror jag att erfarenheterna och kunskapen jag samlat på mig sen dess har format mig till en annan person. Jag brukar säga till mamma och pappa att ålder bara är just en siffra.. jag tror nog faktiskt att det är så, ålder är hur man känner sig! Varför känner jag mig stressad när jag har hela livet framför mig, det är den egentliga frågan?!? Det finns nog inget svar på det, kanske är svaret att livet är kort och tiden går fort, eller kanske inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0