Domen!

Hade ju som tidigare nämnt bokat synundersökning i morse så jag knallade glatt dit och genomgick undersökningen som tog väldigt lång tid. Under tiden som jag satt där insåg jag mer och mer vilken dålig syn jag faktiskt har fått, jag kunde inte längre läsa understa raden på syntavlan och sa fel hela tiden när jag ansträngde mig, för att läsa på nära håll fick jag ha pappret uppe i näsan för att känna mig avslappnad och bekväm när jag läste. Efter undersökningen berättade hon att jag har ett synfel som heter; presbyopi som innebär att man inte kan läsa vanlig text på normala avstånd. Då presbyopi mest handlar om att ögonen anstänger sig så otroligt hårt för att kunna se hela tiden så kan man i vissa fall uppfatta det som att man ser bra, vilket man inte gör då ögonen ständigt jobbar 100% och aldrig vilar, jag dock jag visste ju att jag inte såg ett smack.. jag hade nämnligen syn som en 56 åring.... Så nu har jag fått köpa dom dyraste glasen i världshistorien.. de är special glas som anpassar mitt liv till synfelet. Dom har en svag styrka mitten på glaset och i nederkanten, där man tittar ner när man läser, där är dom super starka, allt för jag ska kunna ha dem på mig HELA TIDEN. Så de var bara prova ut ett par nya bågar och köra på, vad notan hamnade på vill nog ingen veta, kan bara säga att jag kommer få leva på nudlar resten av månaden! Nu ska jag och min huvudvärk (ovanligt!) gå och slå in min systers presenter eftersom vi ska dit och fika då hon fyller 15 år idag! Ska också stryka min topp som jag ska ha på begravningen imorgon och sen blir det att laga mat. Bye bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0