Vilken underbar dag!

Som ni ser på rubriken har jag haft en helt fantastisk dag! Startade dagen med tidig skola, redovisning/tenta stod på schemat. Efter skolan åkte jag in till Stan och träffade upp Tessan lagom till lunch tid, jag åt en jätte god kycklingwok. Efter lunchen shoppade vi lite och jag köpte ett par skor och har nu hamnat i en skoångest, men det är ett annat kapitel. Efter shoppingen åkte jag till Mickan, hon satt och pluggade och jag satt och medla/pratade i telefon (haha de låter jätte trevligt). Vi drack också Kaffe och pratade en massa. Senare gjorde vi oss i ordning och gick till Fältöversten och kikade i lite butiker, gick sen till ett sushiställe och åt sushi som jag hade haft cravings efter hela dagen, tack för jag fick min sushi gumman! Efter sushin gick vi 200 meter till Maxim Teatern och hämtade ut våra fri biljetter till "Bruden som visste för lite" (Hade lyckats vinna någon tävling och att unna sig teater en torsdag är ju inte alls fel och jag bjöd med Mikaela som mitt sällskap, kanske för vi är de mest okulturella man kan hitta). Vi åkte sen och köpte godis med Mickans kompis och sen tillbaka till teatern där vi intog våra platser som var grymt bra! Vi smaskade godis, skrattade så tårarna sprutade och applåderade konstans i två timmar! I bruden som visste för lite ser man bland annat, Pernilla Wahlgren, Martin Björk & Peter Magnusson i rollerna och Gud vad dem gjorde det bra. Jag har aldrig i mitt liv varit på en sådan bra teater, aldrig någonsin, det var roliga skämt efter skämt och inte nog med det storyn var ju fantastiskt kul bara den och dessutom kändes teatern så äkta då de ibland kom en massa skratt även från scenen efter diverse incidenter. Synd bara att teatern har sin sista föreställning på söndag, annars hade jag verkligen rekomenderat dem som gillar att skratta och njuta att gå och se denna fantastiska komedi. Så om ni får chansen innan söndag, ta den! Efter teatern styrde jag kosan hemåt, kom precis hem, eller ja för en timme sen. Nu är jag så trött att jag deckar vilken sekund som helst och ont i armarna har jag också från all shopping och min tunga väska. Tack för en underbar dag, den bästa på länge! Att vara kulturell är riktigt rolig, det ska jag vara oftare.
"Det är dagen för bröllopet och brudgummen vaknar. Visst är hon vacker när hon ligger där bredvid? Problemet är bara att hon inte är bruden! Han vet faktiskt inte alls vem hon är... Bruden som visste för lite är en modern, romantisk komedi med en spännande ensemble. Pernilla Wahlgren får nämligen sällskap av tv-profilerna Peter Magnusson, Martin Björk med flera"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0