SL = Skämt

Jag hatar verkligen SL!! Finns det något större skämt till företag i världen än just det företaget? Jag blir så arg bara jag tänker på det! Och pengar ska dom ha, dyrt är det och vad fan är det som kostar? Inte är det att köra folk som kostar inte för det är dom uppenbarligen inte kapabla till. Anledningen till dagens smutskastning av detta företag är för att jag tidigt i morse (läs: 06.00) gick upp, gjorde mig i ordning, åt frukost, läste lite uppgift och var sådär allmänt duktig för att jag skulle till skolan. Gick ut mot bussen fem minuter innan den ska gå (den går alltid tidigare än den ska) och därute står det andra och väntar redan. Så vi alla står där och väntar och väntar och väntar och helt plötsligt är klockan 08.27 och bussen ska gå 08.23 eftersom den ska matcha tåget som går 08.37, jag börjar bli orolig över att inte hinna men hoppet finns fortfarande, så jag väntar lite till och lite till och ja... klockan blir 08.37 och ingen buss har kommit och tåget har gått. Vid hållplatsen står tio förbannade personer som alla ska hinna till olika saker!! Och jag? Ja jag missade mitt seminarium såklart!!! Eftersom dörrarna låses på seminarium efter klockslaget då seminariet börjar då det är en redovisning så kan jag inte åka senare för då kommer jag tjugo min sent och ja då är det ingen ide. Alltså jag menar, okej att det är förseningar ibland men att en BUSS i NYNÄSHAMN inte dyker upp det är de värsta jag varit med om, VART ÄR VÄRLDEN PÅVÄG?!?!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Att ta en liten promenad till tåget fungerar ju också, du som är så hurtig och tränar så mycket borde väl palla med de?!

2010-05-17 @ 17:43:07
Postat av: Anonym

Haha! Ja det funkar absolut de flesta dagar, det funkar att promenera hem också men ibland har man väldigt mycket saker med sig till skolan! I detta fall en lagbok, dator och tre andra böcker a 350 sidor styck!

2010-05-17 @ 19:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0