Språk sociologi och praktiskt skrivande!

Ahhh, jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Hejdå privatliv hallå studentliv! Det är första veckan och vi har sanslöst mycket att göra till i början på nästa vecka. Vi ska läsa tio kapitel i en bok, två i en annan, 36 sidor i den tredje, 3 kapitel i den fjärde, läsa 3 artiklar, skriva två texter till skrivkursen, börja att analysera artiklarna och ja komma ihåg vad vi läst? Det uppstod en liten (läs stor) förvirring idag när vi hade introduktion på ämnet praktiskt skrivande vilket förresten verkar så in i helvetes kul! Ut ur lärarens mapp flög papper med instruktioner till höger och vänster och där satt vi 14 stycken (halva gruppen) och såg ut som ett gäng frågetecken. Ingen rast ingen ro, fråtecken försökte redas ut och ut ur lärarens mun flög ännu mer info och instruktioner. Efter två timmar med info kan man ju tänka sig att vi iallafall blev lite klokare, men inte då! Jag förstår fortfarande ingenting, men det är tydligen okej man behöver inte förstå någonting, det är halva grejen. Denna förvirring skedde på eftermiddagen, på morgonen hade vi iallafall introduktion på Svenska A, där kände jag iallafall att jag hängde med! Efter sex timmar i skolan kände jag att det var dags att åka hem och reda ut alla frågetecken, somna istället i soffan. Så nu måste jag sätta igång, börja avverka texter på löpande band. Imorgon måste jag få tag i typ 10 böcker som jag måste ha nästa vecka. Tur att jag verkligen känner att jag hamnat rätt och att detta är skit kul! Min klass känns dessutom guld, många söta tjejer och några killar, tre år har vi framför oss och det känns bra, jag trivs som firren i vattnet. Tack Mia-Lena för att du höll i textkommunikation på gymnasiet, den kommer jag ha använding för och tack för att du är en sån himla bra media & Svenska lärare, jag hänger med redan från början, kunskapsmässigt dvs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0