Magkatarr är djävulens gåva till människan

Jag hatar livet just nu. Trodde i måndags att jag varit magsjuk men började i tisdags natt inse att så var inte fallet. Efter att i fyra nätter ha vaknat av att jag ligger och kallsvettas och gnäller över min extrema magsmärta så tog jag mig idag till vårdcentralen efter många påtryckningar. Fick träffa världens gulligaste läkare som klämde och kände, tog prover och konstaterade värsta möjliga; Magkatarr. Det är min värsta mardröm.. Magkatarr innebär så mycket mer än bara något kortsiktigt utan är en indikation på att jag måste lägga om precis hela mitt liv i form av stress, rutiner, sömn, mat, träning och skola. Magkatarr är en indikation från kroppen på att den snart inte orkar mer, och att drastiska åtgärder bör ske NU, helst igår. Ordinationen för magkatarr? Ingen stekt mat, inget grillat, inget friterat, inga gröna grönsaker, inga gröna frukter, inga mjölkprodukter, ingenting hårt, inget med för mycket mjöl i, ingen alkohol och inget som är onödigt fett. Kombinerat med minst 9 timmars sömn och mat 6-8 ggr om dagen.. maten ska vara extremt små portioner, som ska ätas flera ggr. Maten har blivit ett enormt problem, sen i måndags har jag ätit saker som skulle rymmas på en hand, jag kan inte äta, det går inte att svälja, magen säger nej och kräkreflexerna sätter igång. Min kropp är nu inställd på svält läge.. så just nu ska jag äta i princip hela tiden både för att få kroppen att gå ur svält läge och för att magsmärtorna minskar när man äter. Mamma tvångsmatar mig med smörgåsrån och havregrynsgröt, det är vad som slinker ner, det och lite ris. Magkramperna är enorma och när jag befinner mig hemma (vilket jag gjort kanske 88 av 96 timmar sedan i måndag) så spenderar jag tiden med att gråta och sova, gråta och sova.

Så fort magsmärtorna är borta, vilket är helt beroende på hur min kropp vill ta till sig av magmedicinen samt hur jag lyckas få till det med maten så börjar det riktigt stora jobbet, att ändra hela sitt liv. Jag är konstant stressad och det blockerar allt för mig. Jag är inte alltid stressad fysiskt men har ett enormt kontrollbehov och den mentala stressen är enorm, jag måste jobba bort den så att resten av bitarna faller på plats. Att ha magkatarr är ett rent helvete men det har lett till ett riktigt "Wake up call" det här fungerar inte längre. Nu ska jag bara klara mig igenom timmer - dagar - veckor - med konstans magont.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0