Fem saker om mig!

Såg att min syster hade lagt upp en lista med några saker om sig själv så jag tänkte att det kunde vara roligt att göra samma sak. Så här kommer fem saker om mig själv!

 

- Jag hatar att komma försent. Det finns inget värre än att vara försenad, jag kommer alltid fem minuter tidigare eller precis på utsatt tid (med undantag för när jag umgås med Jessica för då är jag alltid sen….). Mina vänner säger alltid att om dom kommer innan mig, ja då är det något fel. Jag får liksom svettningar och blir nervös om jag är försenad. Skyller på mina föräldrar som ALLTID är och har varit sena och när jag var liten, utan körkort och tvingad att behöva anpassa mig efter dom så kom vi alltid sist (det gör dom fortfarande) och det är ju så skämmigt!

 

- Ja älskar att planera! När jag ska åka bort så kollar jag upp precis allt innan. De bästa restaurangerna, bästa shoppingadresserna, enklaste sättet att ta sig från flygplatsen osv. Jag hatar att lägga semestertid på att vara förvirrad och komma bort utan vill liksom ha kontroll (precis som alltid). Detta planerande gäller också mitt vardagliga liv.

 

- Motivation styr mitt liv. Om jag vaknar en dag och känner mig omotiverad så är det svårare för mig att ta mig upp ur sängen än om jag ligger supersjuk i sängen med världens feber. När motivationen är i botten så hatar jag att det är på det här sättet, det är ju inte direkt så att man kan vara hemma från skolan för att man är omotiverad, men gud så jobbigt det är att känna detta! Å andra sidan så är jag oftast motiverad i allt jag tar för mig vilket bidrar till att jag slutför allt jag tar på mig med goda resultat!

 

- Jag är beroende av tidningar… och tv-serier! När jag går förbi en tidningshylla så är det jobbigare för mig att låta bli att köpa en tidning (eller två) än vad det är att låta bli att köpa godis. Jag lägger ruskigt mycket pengar på tidningar, allt från karriär och livstilsmagasin till modetidningar, skvaller och inredning. Favorit tidningarna? Amerikanska Elle & Harperz Bazar. När det kommer till tv-serier är jag utom all räddning, jag följer allt och lite till, det finns liksom inget stopp och mittt skåp med dvd boxar svämmar över. Favoriterna? Gossip Girl, One tree hill och allt som någon i familjen Kardashian rör vid.

 

- Jag är väldigt flygrädd! Min flygrädsla begränsade mig fruktansvärt mycket förut vilket ledde till att jag inte ville resa när jag var 12-15 men jag var ju tvungen, resa är ju bäst. Jag skrek, grät, hyperventilerade och vägrade gå på planet, det ledde till att jag var tvungen att ta tabletter, blev groggy och somna. Min flygrädsla blir dock bättre för varje gång jag flyger någonstans. Nu för tiden har jag dock blivit bra på att hålla det för mig själv, jag hyperventilerar fortfarande men mest på insidan och när det låter lite hoppar jag till. Oavsett hur lång flygningen är så kan jag inte heller sova, inte många minuter alls, vilket leder till jetlag x 10 000.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0