Grattis lillasyster på din dag!

Jag kan inte riktigt förstå att tiden går så extremt fort. Jag och Marcus pratade för några veckor sen om hur fort tiden går och om hur våra syskon faktiskt börjar att bli vuxna, var dom inte små nyss?! Vi båda två minns varandras syskon som extremt små och det är den bilden som liksom etsat sig kvar i huvudet i alla dessa år men vi båda två börjar faktiskt känna att våra syskon kommer ikapp oss.
-----------------------------------------------------------------
Idag är det min "stora" lillasysters födelsedag, 16 år, satan vad det går fort. Jag tänker fortfarande på min lillasyster som väldigt liten och oskyldig och har ibland svårt att faktiskt förstå att hon kommit till den punkten i livet där våra konverationer handlar om killar, kompisar, skola, relationer och saker som storasyskon inte alltid vill höra. Hur tusan hamnade vi här? Människor har ständigt sagt att jag och min syster är så väldigt lika, tills det att dom lärt känna oss ordentligt det vill säga, för faktum är att vi är som dag och natt. Jossan och jag har alltid fått kämpa väldigt hårt med att vi varit så olika som personer, vi har haft våra konflikter och våra mindre bra tider och ibland har jag funderat "Är jag verkligen inte adopterad?!" Men ju äldre min syster blir ju mer börjar jag förstå vad människor och framförallt våra föräldrar menar med att vi är lika. Jag ser mer av mig själv i min syster för varje dag som går, kanske inte så mycket utåt sätt, på sättet vi är som människor men jag känner igen mig i den djupare biten. Vi tänker väldigt ofta likadant, har en förmåga att överanalyserar allting, är känslomänniskor, bryr sig mycket om människor men har ibland svårt att visa det samt att vi tänker, hela tiden. Utåt är likheterna inte många, jag pratar (för mycket), tar för mig och tar plats och Jossan står bakom, Jossan sätter ord på papper och i tal om sina känslor och jag sitter tyst i ett hörn och gråter. Vi är så olika men ändå lika.
-------------------------------------------------------------------
Josefin, du är så himla mycket, du är smart, du är snygg, du är begåvad, du är snäll och du är en fantastisk människa. Jag är så himla stolt över att vara din storasyster och det är så mycket jag vill att du ska veta, jag vill att du ska veta att du kan gå precis hur långt du vill, att du kan få precis allt du vill ha och att du ska vara precis den du är men framförallt att du aldrig är ensam. Jag älskar dig lillasyster och fast du inte är så liten så kommer du alltid att vara det för mig och jag kommer alltid att vaka som en örn, oavsett om du vill eller inte! Grattis på 16 års dagen!
London 2010

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0