A slow packer!

Jag avskyr verkligen att packa. Jag börjar fundera på min packning flera veckor innan jag ska resa bort och det blir till ett stressmoment i mitt liv. Jag vill ha allt under kontroll konstant och när det kommer till packning så blir jag så fruktansvärt osäker, man kan ju faktiskt inte ta med sig hur mycket saker som helst och vad kommer jag vilja ha på mig? Vad kommer jag behöva? Vad kommer jag inte behöva? Vad av det jag inte tar med mig kommer jag sakna? Hur kommer vädret att vara? osv osv. Detta konstanta packningsproblem leder alltid till att resväskan åker in i lägenheten ungefär en vecka innan jag ska resa bort, bara för att underlätta för mig själv då jag på det sättet kan göra detta i lugn och ro, packa i och packa ur, packa om och packa nytt. Problemet är dock att väskan varje gång står i hallen tom, för länge! Paniken infinner sig normalt någon dag innan jag ska åka då jag inser att väskan fortfarande är tom och jag är helt lost. Jag börjar då att packa i mitt tempo, det går långsamt och jag blir tokig på mig själv, i slutändan raffsar jag ner skiten och det slutar med att jag köper nytt, för jag saknar saker jag vill ha, varje gång. Jag ska lyfta in den där jäkla väskan nu i dagarna och försöka börja packa i tid, nästa vecka är fullsmockad med saker, jag kommer inte ha tid att ha packningen som ett ångest moment. Nu ska packningsdjävulen besegras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0