!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> Even when I'm wrong I'm right -

Killing me softly

Jag har halsfluss och är portad från jobbet till på torsdag av mina bästa arbetskamrater som tycker jag ska ligga hemma och sova och bli frisk, även fast jag känner mig fullt frisk? Halsflussen har jag burit på sen USA, jag fick den antagligen då och sen har jag burit på den och så har den känts mer och mindre varje dag eftersom min kropp vant sig vid infektionen, det är också därför jag mår "bra" säger läkaren, jag har ju gått med skiten i två veckor. Jag fick skäll, för jag inte kommit tidigare, jag sa att det var tur att jag kom över huvud taget, jag hade inte gått om de inte var för jag blev tvingad. Nu har jag två dagar att vila upp mig på.. jobba får jag inte göra förens torsdag. Smittrisken är enorm två första dagarna med penicilin och bakterierna smittar som tusan i värmen att varken klienter eller personal vill att jag ska vara där och det är fullt förståligt. Får väl se det positiva i det, jag får vara hemma men vad gör man när man har halsfluss men känner sig frisk och vad gör man när man är så förbannat rastlös? Svar sökes, inget finnes. Jag vill jobba!

Årets första Sverige dopp: Check!

Jag och Tessan hade bestämt att  vi skulle åka till IKEA idag, dock sken solen och det var så otroligt fint sommarväder att vi bara kom till gamla Bojen innan vi vände! Istället bytte vi om och plockade ihop flytvästar och dylikt och istället så hoppade vi in i bilen med Henkan och Jonas och så åkte vi ner till båten och sen ut mot Ålö. Jag har varit på många öar i Nynäshamns skärgård men Ålö var första gången så det var kul att se något nytt! På Ålö åt vi lunch, tog den ständiga klassikern (som jag alltid tar på båthak) rökta räkor med aioli. Efter lunch och chill på Ålö gick båten mot Rassa och efter cirka 25 min var vi där (Joppes båt går FORT). I Rassa la vi oss mitt i viken där Tompa och Adde låg och så solade och badade vi från båtarna i  1-2 timmar. Sen bar det av hemåt, Joppes båt åkte först och innan vi kom ur viken hade dom fått soppatorsk så Sea Rayen fick bogsera Spjutet hem. Nu är vi hemma, byter om, vilar och fixar till oss. Klockan 19 är det grillning hos pappa på schemat och sen blir det troligtvis kubb och lite rose ikväll, men bara lite! Vi ska ju jobba imorgon. Puss och kram!

Midsommar <3

Jag hade en helt fantastisk midsommarafton igår! Jag jobbade mellan 8-13 men eftersom det var midsommarafton så hade vi midsommar "firande" på jobbet så det var mest umgänge som gällde på jobbet, vi körde lite tipspromenad och midsommarstångsfixande. Efter jobbet åkte jag hem och började göra mig i ordning och fixa lite här hemma. Tess, adde och henkan åkte och handlade och när dom kom tillbaka så fixade jag och tessan i köket och sen så satt vi i solen på balkongen och bara mös och drack rose och vin innan vi började fixa med maten på riktigt, det blev grillat, sill, ägg, färskpotatis osv hade jag ätit på jobbet. Vi satt ute hela kvällen och åt, drack och pratade och avslutade matkoman med att toppa med lite kladdkaka, jordgubbar och grädde. Runt klockan två var vi färdiga, myggbitna men otroligt nöjda gick gästerna hem och jag till sängs. Idag har varit väldigt slapp, legat i sängen halva dagen och lyssnat på den mullrande åskan och bara myst. Snart ska vi gå på kalas, Henkans underbara lillebror fyller 16 år så honom ska vi fira. Senare ikväll vet jag inte vad vi ska göra, imorgon dock så ska jag med största sannolikhet åka till IKEA med Tessan. Puss och kram och fortsatt trevlig midsommar helg!

Jobb, jobb, jobb, jobb.

Jag förstår verkligen inte hur människor hinner med heltidsjobb, barn, villa, aktiviteter och privatliv.. för mig är det bara jobb som finns i hela huvudet, när jag går till jobbet är jag super trött och när jag kommer hem är jag lika ännu tröttare, jag orkar liksom bara jobba sen slocknar livslågan. Jag beundrar alla människor som orkar med hela köret. Jag hoppas dock att min lilla ork lite beror på att jag inte kommit in i en normal rytm än och att jag bara jobbat kvällar och att jag fortfarande lär mig på jobbet. Har lagt in alla NYC bilder på datorn nu men facebook uppladdningen funkar inte.. typiskt. Det får bli morgondagens fix, imorgon slutar jag human tid så då hinner jag med massa ärenden och så kan jag börja bocka av från min lista. Puss och kram!

Måndags tankar

Åh så trött jag är när jag vaknar, åh så trött jag är hela tiden, åh så svårt jag har att somna på nätterna, åh för jetlag. Idag är min första jobbdag, känns bra förutom det faktum att min hosta aldrig försvinner eller att jag är så himla trött, men ja de ska bli kul att jobba. Idag, imorgon och torsdag jobbar jag kväll, de andra två dagarna jobbar jag dag. Jag har så mycket jag behöver ha gjort att det blir lite fel när jag jobbar kväll för då passar jag på att sova längre så jag hinner inget innan och när jag kommer hem så är jag helt slut. Dagtid är mer min melodi då hinner jag göra saker efter och så hinner jag äta middag hemma, de försvinner ju när man jobbar kväll. Tur att jag tycker så mycket om jobbet och att timmarna springer iväg. Måste förresten köpa en cykel så jag kan börja cykla dit att gå tar onödigt lång tid och att åka bil är de för kort för egentligen. Men nu måste jag dra på mig kläder, börjar om 25 min. Puss och kram!

Ja, jag ska.. imorgon.

Imorgon ska jag ta tag i att ladda upp facebook bilder från USA resan och berätta lite om resan.. måndag är alltid nya tag i mitt liv.

Jävla Jetlag!

Jag är hemma, kom hem igår och var helt sänkt efter den långa resan och ja såklart tidskillnaden.. Kämpade precis hela dagen med att hålla ögonen öppna, gav upp runt klockan 19.00 för då somnade jag nästan stående. Vaknade två timmar senare... var igång en stund, somnade sen igen 9 och sov till 12 då jag vaknade igen och sen gick det inte att somna om, då var kroppen inne på USA tiden igen, lyckades somna igen klockan 5 imorse och när jag vaknade kände jag mig död.. igen. Har nu varit igång hela dagen, presenter har lämnats, om resan har berättats och middag har hunnits med. Väskan står fortfarande ouppackad om man bortser från det faktum att jag tagit ur presenter ur den. Den här veckan har jag mycket... jobbar mån, tis, ons, tors och några timmar på midsommar (vad ska man göra på midsommar ens?), jag måste plocka här hemma, skriva en uppgift till min sommarkurs och så måste jag packa upp ASAP. Nu måste jag försöka sova igen.. det går knappt.. M Å S T E sova.

Sista uppdateringen från USA

Nu sitter jag och läser Svenska nyheter på nätet och dom andra gör sig i ordning. Jessica är och lämnar barn på skolan och vi väntar på att hon ska komma tillbaka så att hon kan skjutsa oss till tåget.. Förhoppningsvis hinner vi med tåget som går 09.45 men om inte får det bli tåget som går 10.45. Vi ska iallafall röra oss in mot city för sista shoppingen och antagligen lite sightsing och sen runt klockan 15 så ska vi röra oss mot flygplatsen, ikväll åker vi alltså hem. Vi har haft en super bra vecka tillsammans, det kommer bli så tomt att lämna Jessica igen... men tre månader går fort! Nu måste jag sätta fart här. Längtar hem, så jag kasn följa VM och så efter min Bulis, annars hade jag kunnat stanna länge till! Åter hemma i Sverige imorgon klockan 14.00. Puss och kram och massor av kärlek <3

Övervikt nästa?

Hallå! Idag har det varit halvkul väder så vi passade på att åka till mallet och shoppa upp resten av pengarna... "Som att ni inte spenderat tillräckligt mycket pengar redan" - Jess. Men inte brydde vi oss om att Jessica lagt den kommentaren utan vi spenderade pengar så det stod härliga till, pengar bara flög åt höger och vänster. Efter shoppingen (som varade sju timmar) så åkte vi och åt mat på en Japansk restaurang, jag och jessica åt sushi och marie och mickis åt thaimat. Efter maten knatade vi vidare till en "puppie store" där vi klappa valpar, så söta. Vi vandrade sedan vidare till coldstone, glasshimlen, där vi köpte en massa gottis glass. Jag tog cheesekake fantasy och den var så ruskigt god, tur att vi inte har coldstone i Sverige för då skulle jag rulla dit och hem. Just i detta ögonblick packar vi väskorna, vi åker ju i övermorgon men vi tänkte ha myskväll imorgon eftersom det är våran sista kväll tillsammans på tre månader så då ska vi inte hålla på och packa, räkna kilon och fixa om. Min väska har gått från att väga 8 kilo till att väga... 19 + 5 kilo handbagage. Mickis väska rymmer inte en sak till och Jessica har tryckt ner halva sin garderob i Maries väska.. det är ungefär så som läget här ser ut just nu. Imorgon ska det bli sjukt varmt så vi ska till stranden och sen ska vi gå på restaurang och sen hem och mysa hela natten, Jessicas värdföräldrar åker til Bahamas på kryssning och barnen åker till släktningar så det är FF och bF imorgon kväll.

Nu ska jag mysa med mina bästa, gud så jag kommer sakna jessica när vi åker hem. Det kommer att bli så himla jobbigt att skiljas från varandra igen, när vi träffades för en vecka sen kändes de knasigt.. i fem minuter det vill säga. Sen dess har allt varit som vanligt och man är van att alltid ha varandra där.. nu kommer de bli knasigt igen i tre månader!

Från New York till stranden

Sådär ja! Nu hat vi varit här borta i USA i fem dagar, vi har det super bra. Igår förflyttade vi oss som sagt från New York city till Jessica som bor i en stad utanför New York och där befinner vi oss fram till på fredag morgon då vi åter igen styr kosan mot New York för att shoppa upp de sista pengarna och sen åka hemåt, men nu tar vi en dag i taget. Idag har det varit fasligt varmt så när vi vaknade imorse packade vi väskorna och åkte sen ner mot stranden, stannade först på affären och köpte frukt, mackor och dryck till frukosten/lunchen som vi åt på stranden. Låg på stranden i några timmar och sen åkte vi till jessicas värdfamiljs hus och hämtade upp alla barn som kom med skolbussen. Packade in alla barn i bilen och åkte till en lekpark så dom fick leka av sig lite och sen droppa vi mellanbarnet på dansskolan och sen åkte vi hemmåt. Nu duschar vi och gör oss fina efter stranden, barnen gör läxor och Jessica lagar mat. Jag själv ska snart också hoppa in i duschen och sen blir det middag och ikväll ska vi träffa jessicas bästa kompisar här borta och fika på Dunkin Dounuts. Vi har det super bra och allt, min förkylning är så mycket bättre, men jag saknar min man lite. Puss och kram!

I <3 NY

Vi lever och har det mer än bara bra! Vädret är helt okej och vi njuter av varandra, shopping, New York och allt annat underbart. Kilona i väskorna har ökat radikalt och den stora frågan vi alla ställer oss är hur fasen allt ska kunna komma med hem? Men äsch, vi shoppar mer och tänker att det löser sig senare. Nu befinner vi oss hos Jess utanför city, resan hit till Jess var minst sagt kaous. Jag är sjuk men kör på ändå, att bli hörd eller höras är inte så viktigt bara man kan skratta och kramas. Hoppas ni alla har det bra, kärlek.

Nu bär det av!

En vecka med bästa vänner, shopping, skratt, upplevelser, mat, dryck, dans och en massa massa minnen! Vi hörs nästa vecka, framåt måndag-tisdag förhoppningsvis, tills dess ta hand om er för gud vad bra jag ska ha det!

Clara Underbaras student <3

Igår tog våran "lilla tjej" studenten och hon var så glad, full och lycklig. Jag säger det igen, jag älskar studenter och speciellt dom man känner och bryr sig extra mycket om, studenten är lycka. Jag är stolt över dig Clara min Underbara.

Förbannade feber

Trots feber, penicilin, förkylning, täppt i näsan, ont i halsen och en infekterad visdomstand så tänker jag bara köra på idag för imorgon flyger vi mot New York och om det är något jag längtat efter så är det de, ingen sjukhet ska stoppa mig från att ha "the time of my life". Jag ska äntligen få träffa Jesse efter tio månader och jag ska ha en underbar vecka i staden jag älskar med människorna jag älskar! Jag får vila bort febern i mellan åt, göra en syssla och sen vila och så fortsätta på det sättet. Ska ta en sväng förbi apoteket också och bunkra upp så jag klarar mig hela resan. Nu måste jag sätta fart!

Är jag vis nu?

Jag har så ont i käften att jag dör! Jag har en visdomstand som är på väg upp på vänster sida och det gör så ont att jag dör! Nej nu går jag och dör lite för jag har inte fått en tid hos tandis fören imorgon mitt på dagen, då skulle jag egentligen varit på Claras utspring men jag har så ont att jag inte orkar tänka på något annat än att få tänderna fixade och vi åker ju på fredag så det är prio 1 just nu. Hoppas verkligen jag får någon salva eller något som gör smärtan lindrigare. Nu ska jag ta värkisar och sen sova, bye.

Bla bla bla

Jag har glömt bort att blogga idag, hur det nu kan gå till. Har haft ganska fullt upp så det kanske beror på det. Jag har spenderat hela min dag med att tvätta alla kläder i min ena garderob då det varit totalt kaous på den fronten. Har sen försökt planera lite outfits till New York och lite smått börjat packa. Var även på stan med Mickis & Elsa och köpte studentpresent till Clara och så presenter till New York, bland annat en Kosta Boda ljuslykta till Jessicas hostpartens som tack för att vi får sova hos dom i fyra nätter nästa vecka. Imorgon har jag lovat att hjälpa Henkans mamma med en sak som Felicia måste ha till skolavslutningen på torsdag, jag ska tvätta vidare, försöka hinna en sväng förbi mamma och så måste jag faktiskt åka ut till pappa och hjälpa honom lite i den nya lägenheten....S K U L D   K Ä N S L O R! På onsdag tar Clara studenten och på torsdag blir det bara till att pilla och fixa hemma och sen bär det av till Jessica, åh så jag saknar henne.

Marie kommer hem idag, nu är klockan nämligen 00.01. Välkommen hem gumman! Hoppas ditt äventyr varit bra och på fredag drar vi iväg på nya, love you.

Min student för ett år sen!

En sådan underbar tid vi hade!

Grattis Garpis!

Igår tog världens bästa Garpi studenten, han var så fruktansvärt fin hela dagen, gladare än han normalt sätt är det var så mysigt! Vi startade dagen med en massa fix, sen åkte jag till sorunda och hämta Stina, ner till Nynäs för utspring, centrum och kollade flak, åkte hem hämtade johans present, skjuts hem till Stina. Slog in vårat enorma paket hemma hos Stina med hjälp av Henkan och Hultan, sen kom grabbarna och vi åkte till Garpen för studentmottagning. Hemma hos Garp var det massa folk och vi blev bjudna på bål, mat, fika och annan dryck. Vi sjöng, pratade, skrattade, drack, spela fotboll, spela kubb och bara umgicks innan vi ungdomar fick skjuts ner till Nynäs där vi hamn på Freja. På Freja blev jag inte kvar så länge, gick sällskap med Mackan hem till honom och där hemma var Agnes och Ellen och kompisar till dom så jag satt med dom medan jag väntade på de andra, när dom kom väckte vi Johan och gick till Bedarö baren, där var det inte speciellt roligt. Jag, Stina, Jonah och Jeppe gick hem till Hellmans igen och försökte febrilt få tag på våran studentkille (som hade gått och lagt sig i Jeppes säng utan att vi visste om det). Väl hos Hellmans hade Mackan vaknat till liv igen och några fler hade tillkommit. Emil och Mackan stekte burgare och det var gott! Sen umgicks vi bara fram till jag runt halv två åkte hem. Kom hem, frussen och väldigt, väldigt trött somnade direkt utan några problem alls! Tack Johan för en jätte mysig dag igår, tack för jag fick komma, hoppas du hade en grym dag och att du är nöjd med allt och speciellt Alicia, love you.

1. Garps ena plakat
2. Johan & Jesper på utspringet
3. Marcus och Johan på utspringet
4. Farbror Johan och Miranda, Mirande ville också ta studenten dock med en studentmössa med rosa sten!
5. Johan och Nandorf! Partners in crime lagom lyckliga på utspringet!
6. Jag, Alicia & Stina, Alicia är Johans nya flickvän.
7. I partytältet på mottagningen
8. Jesper, Johan och Miranda på mottagningen, så söta.
9. Johan efter att han öppnat det enorma paketet som innehöll hans nya flicka, barbaran Alicia, tur att hela släkten skrattade så dem kiknade när han öppnade det, vi hade lite lätt ångest innan!
10. Jesper, Johan, Stina, Niklas och Miranda posar!

Arg, argare, Tilda.

Jag är på så himla dåligt humör just nu, svär och är allmänt otrevlig mot dom som inte förtjänar det. Jag känner mig så sviken av vissa "vänner". Det spelar ingen roll vad man gör för vissa människor, man får aldrig någonsin igen ens en liten gnutta av det. Det som gör ont är att det är en sådan liten grej, en sådan naturlig sak som alla borde klara av som gör mig arg, det och att jag alltid, alltid, alltid ställer upp för dessa människor, men ingenting kan man förvänta sig tillbaka. Det passar när det ska ha's med inte när det ska ges. Varför spolar man bara inte dessa människor? Varför rensar man inte bara bort bland personerna som alltid gör en besviken och istället koncentrerar sig på människorna som faktiskt bringar glädje och kärlek, mina bästa vänner. Jag önskar att jag kunde göra det, att jag bara kunde ge upp och släppa taget men vissa människor betyder mer än andra, trots att det skiter sig ofta. Jag antar att det är som med pojkvänner, man fastnar antingen för de man inte kan få eller de som är omöjliga. Nu är jag trött och ledsen, arg och besviken och jag vill faktiskt bara gråta. Det är en sak om det händer en gång, en annan om det händer två men jag orkar inte när det händer tusen gånger. Jag tycker ärligt att jag förtjänar bättre, jag tycker att jag är en bra vän som förtjänar goda vänner tillbaka. Jag måste stå på mig och vara starkare, jag måste sluta vara snäll och mesig och börja förstå att vissa människor även om man själv inte vill inse, aldrig kan eller kommer att vara den vännen du vill att den ska vara. Jag orkar inte längre, nu tänker jag ta tag i mig  själv och fokusera. Ursäkta ordvalet; Men hur kan man vara så jävla dum och egoistisk? Vad som kanske gör mig ännu argare är att jag ens reagerar, att en sån liten grej kan få mig så arg, detta på grund av den senaste tidens minst sagt struliga situationer.

Och till dig. Du kallar dig min BFF, men vad har du någonsin gjort för mig? Du borde faktiskt skämmas lite. Du är precis som många andra, du lovar förändringar som aldrig kommer och jag blir lika besviken varje gång. Jag gör allt för dig och lite till, det har du själv sagt. Vart är respekten och kärleken jag borde få tillbaka? Jag hoppas att du är nöjd med dig själv.
Ingen är perfekt, långt från jag heller.

Who the fuck is Alicia?

Hallå! Idag har jag skrivit klart min tenta som jag började skriva i natt och så har jag har fixat med en annan uppgift så om en timme är jag helt klar med ett års högskolestudier, det känns så jäkla skönt! Jag är ledig i två och en halv vecka nu och sen är det jobb så nu ska jag bara passa på att njuta. Kom precis från lunch med pappa, vi har ätit pizza och sen var vi i hans nya lägenhet och tittade, mycket fin. Ska börja pula in kläder i maskinen nu och sätta igång med tvätt och senare börja packa och så ska jag försöka hinna gå på systemet. Men medan maskinen tvättar tvätten ska jag ge mig ut på äventyr. Jag ska åka och hämta en enorm kartong till Alicia och vem Alicia är, ja... det får ni helt enkelt vänta till i morgon med att få se! Nu bär det av på äventyr, ha en super dag. Puss och kram!

Min dag

Idag har jag; Shoppat bikini, ätit lunch i Kungsträdgården med underbara vänner, varit på systemet med marcus, varit på jobbet, brygg seglat, fikat med stina, handlat mat i sällskap av stina, jesper och garpen, varit hos peter och carina, smidigt studentpresent planer med stina och sist men inte minst ätit grillade hamburgare på balkongen med härliga vänner och pojkvän. Nu ska jag bara förbereda lite lätt inför tentan jag skulle skrivit på idag, men som vanligt blev det liksom inget av det, men i morgon klockan 16.00 då måste jag vara klar. Bilder kommer, puss och kram.

Torsdag

Godmorgon! Hoppas ni får en fin dag i solen! Nu åker jag och shoppar bikini med mickis och camilla, efter det blir det en dryg timmes jobb och sen systemet och sist hem och plugga tenta! Ha en bra dag. Puss och kram.

Inredning

Igår köpte jag saker till vårat vardagsrum. Jag har länge letat efter en enorm och modern lampa till vårat "matrums" bord. Igår hittade jag precis en sån lampa som jag föreställt mig till ett bra pris så jag klickade faktiskt hem den, vilket är första gången jag köper inredning över nätet. Hittade även långa bordslöpare (115 cm) som passar perfekt att lägga över vårat matbord på kortsidan så det ligger en vid varje plats, dessa blev i en väldigt ljusrosa färg eftersom vi mest har mörka möbler för övrigt. Jag tar ett rum i taget hela tiden när jag inreder, förutom det nödvändiga vi behövt såklart. Men just nu är det vardagsrumet som håller på att göras klart och sen är det sovrum och hall nere som gäller. Vi har iallafall gjort klart det mesta i vardagsrummet, nu saknas bara nya matbords stolar, en stor tavla, en helkropps spegel att ställa på golvet med bastant "ram". Det är så kul med inredning! Jag visar när det kommit hem om 5-7 dagar, åh så jag längtar!

Härliga sommar

Förutom att städa, svettas och plocka så har jag haft tid att iallafall i en och en halv timme ligga på balkongen och odla fräknar. Några extra fräknar dök det upp, på färg fronten ser det värre ut. Mickis? Vad hände när vi var på Rhodos? Efter det är det som mitt tattarblod runnit ur mig och jag blir fan inte brun?

Nu ska jag duscha och smörja in mig och sen laga mat och städa färdigt, ska möta Camilla och Stina i centrum klockan halv sju för att gå på show. Puss och kram.

Min planerade vecka

Jag är riktigt trött idag, kan bero på två timmars sömn natten till igår, det är liksom svårt att få igen förlorad sömn. Vaknade runt åtta imorse av att pappa skrev och frågade om jag kunde tänka mig att jobba mellan 16-21 idag och det kunde jag ju såklart, så idag blir det jobb. Jag och mickis som skulle gå en promenad när hon slutat jobba men nu får jag ju lov att jobba. Just nu håller jag på att städa och tvätta för fullt, jag gör en riktigt nogrann storstädning här hemma och idag går dagen ut på att tvätta och plocka undan saker och kläder. Imorgon är det dammsugning, dammande, torkande och byta gardiner osv som gäller. Har koncentrerat städningen till övervåningen men i slutet på denna vecka/början på nästa ska jag ta tag i hallen på nedervåningen, måla ytterdörren på insidan, trappen måste göras klart, fönstret i trappen måste torkas och så måste hallen planeras inför tillkommande möbler. På torsdag ska jag shoppa bikini med mickis och camilla och så måste jag skriva på min tenta och samma sak gäller på fredag dvs tentaskrivning. På lördag ska jag på studentmottagning och på söndag planerar jag på att vara väldigt bakfull, så med andra ord är det fullt upp hela veckan.

Nästa vecka är det Claras studentmottagning, förmodligen lite jobb och sen New York, nu rullar det på <3.