Kantareller & Åre

Jag har en sån där fjantig sak som jag gillar med hösten, jag älskar att plocka kantareller. Jag hatar vanligtvis att vara i skogen men på hösten kan jag tycka att det är riktigt mysigt att bara smita iväg en stund och plocka svamp med mamma, det är mysigt faktiskt! När det kommer till min sjuka, blir det inte bättre, bihålerna gör så himla ont att ja knappt kan titta mot en tv eller dator pga ljuset. Snart kommer pappa med alvedon det har varit slut på det idag här hemma men snart kommer räddningen! Inge skola för mig i morgon heller det är en omöjlighet.

Nu när jag sitter här hemma ensam och tråkar sitter jag och funderar på vad jag ska göra på höstlovet som snart är här, gud vad jag har längtat! Men iallafall så har jag nästan aldrig varit hemma på ett lov, inte höstlovet, inte jullovet, inte sportlovet eller påsklovet, tiden då jag är hemma är på sommaren. Alla dessa lov har jag de tre senaste åren spenderat i Åre, mitt andra hem. Jag älskar det stället, det är det bästa som finns att vara där, man skämms alltid bort så himla mycket, folk är så trevliga och så finns det alltid en massa kul att göra, det är semester men aldrig en lugn stund. Bara luften där uppe är speciell, att springa runt på kullerstenarna och kolla i affärer med tända ljus, att gå på Milans restaurang och äta, allt man tar sig tid till att göra (spel, filmer, böcker & tv spel) Alla afterskis i bubbelpoolen eller känslan att svischa ner för backarna, nej allt är speciellt med det stället. Åre är min last, jag behöver det och nu när det utan tvekan inte kommer att bli lika många turer dit om ens någon så finns frågan i mitt huvud, vad tusan gör man ett helt höstlov utan planer? En sak är säker är jag rätt säker på det kommer inte bli lika roligt som Åre, men men.
Dags att börja titta runt, något måste jag göra. 
  
Perfekt för att gå ut i skogan;
image273

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0