Hillary, kusin med han Bill?

Vi har suttit och tittat på President installationen en stund, det är inget bättre på tv och dessutom beundrar jag mannen och hans otroliga förmåga att tala inför hela världen utan att ens se berörd ut, jag ryser när han talar, GO OBAMA! Utanför Vita huset där han stod och talade var det 2 000 000 människor, det är en femtedel av Sveriges befolkning, I washington för att se Obama bli president, det här är stort för dem.

Förövrigt tror jag ibland att jag är tillsammans med någon som föddes igår... här följer ett litet axplock ur några saker min kära sambo sagt på mindre än tjugo minuter!

B - "Är Hillary Clinton, Bill Clintons kusin?"
Jag -  "Ehmm hans fru?"
B -  "Men han bor ju i Sverige?!"
Jag - "Vad pratar du om när flyttade Bill Clinton till Sverige!?!"
B -  "Han e ju Svensk, den där ministern?"
Jag -  "Du menar Karl Bildt?"
B -  " JAAA juste så heter han!"

Jag -  "Vad heter Spaniens huvudstad"
B - "Mallorca!!!"
Jag - ".... Madrid?"
B -  "Vad heter Danmarks huvudstad?"
Jag -  "Köpenhamn?"
B - "Bra nu vet jag, fråga dig innan du fråga mig så jag slapp verka dum"
Verka dum....

Jag - "Kan du nämna fem Amerikanska delstater?"
B - "Vad är en delstat?"
Jag - "Jag men typ.. Californien, florida?"
B -  "Ahaa! Phenix, Chicago, Dallas, Orlando... Edmonton?"
Jag - "Ehmm jag ger upp.. det är städer och Edmonton ligger i Canada..."
jag ger mig av till tvn och undrar om han tappades på huvudet som liten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0