New, new, new!

Jag är sååå trött idag att jag faktiskt tycker lite synd om mig själv. Sov helt fruktansvärt dåligt i natt när jag väl hade somnat, låg minst tre timmar och glodde i taket och kunde absolut inte somna. Varför dessa sömnsvårigheter? Jo nervositet över första skoldagen idag, ny klass, nya människor och nya förväntningar återigen. Morgonen startade i kaous, min klocka ringde inte så jag försov mig, missade bussen till tåget och hann inte gå, min bil var inparkerad!? Say what?! Stämmer bra det, jag kom inte ut. Klockan tickade iväg och byggsnubbarna här ute verkade aldrig bli klara med sin 20 meters lastbil som parkerat in min bil... Insåg att tåget redan gått och höll på att få panik, fick tillslut gå ut på balkongen med svärmor och himla med ögonen och dom flyttade lastbilen så jag kom ut... Fick dock ta bilen hela vägen till skolan, hade aldrig hunnit annars. Visade sig att jag inte hade något att vara orolig över, alla i min klass e trevliga och tror att de finns en hel del människor som jag kommer att komma bra överens med under de nästkommande tre åren, hoppas, hoppas, hoppas, allt blir tok bra! Åkte till SKHLM efter skolan, köpte födelsedagspresenter till Bfriend som fyller hela 23 år i morgon och så en liten kofta till mig själv, en liten skolstarts present eller? Kanske en present för att jag jobbar hårt i sommar? Skit samma, jag försöker hitta en anledning till att jag köpte koftan, finns ingen, jag gilla den. När jag kom hem såg jag att min parkering jag stod på i morse (och blev inparkad på) var avstängd, woooops? Antar att man inte skulle parkera där, tur att allt iallafall löste sig i morse, dock parkerar jag aldrig mer där, no way!

Nu ska jag shoppa.... böcker! Jag ska köpa på mig en massa böcker över svenska språket, grammatik bok, meningsuppbyggnadsbok och för att inte tala om "Svenska akademins ordbok" Som pappa säger; "Du får faktiskt sluta särskriva nu när du ska läsa Svenska på högskolenivå". Sagt och gjort, jag köper massa böcker över språket som jag ska släpa med mig i tre år och förhoppningsvis lära mig massor av... undra om dom har kurser i "hur man inte särskriver" på högskolan, eller om dom förväntar sig att man kan det.. Jag gissar på det andra, jag är rökt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0