Nailtastic

Sedan två år tillbaka kör jag inte längre gelenaglar utan håller mig nu till mina naturliga eftersom mina naglar blev så himla förstörda av nagelförlängningar.. Jag har debatterat det fram och tillbaka med mig själv ett tag men kommit fram till att jag just nu faktiskt ska låta mina naglar vila från förlängningar. Jag har istället för att lägga pengarna på nagelsalong börjat med något nytt, spendera pengar och samla på nagellack... Jag målar om mina naglar cirka 3-4 ggr i veckan och små flaskor från Depend och Mavala räcker till mina två lager bara ett par gånger innan flaskan ekar tom.. Därför är det stora, fina (och dyra) flaskor som gäller! MEN det är som sagt jätte dyrt med dessa nagellack i Sverige, priserna går inte ens att jämföra med utomlands. Jag har därför börjat med en ny sak, beställa nagellack från USA. Jag går in på Kicks lite då och då och köper mig ett lack som jag väldigt gärna vill ha och som jag spanat in men är det flera lack som jag vill ha på samma gång då beställer jag hem det från USA. Igår la jag en order på x-antal lack, jul och höstfärger mest men även några vårfärger från i våras. Då kan man ju fråga sig hur mycket man egentligen "tjänar" på det här? Mycket!

Igår köpte jag nio lack från China Glaze och ett från OPI. Detta då den billigaste fraktlådan rymmer tio lack och oavsett om du köper fem eller tio så kostar frakten lika mycket och då ville jag fylla lådan. Lacken kostar 3 dollar styck = 19 svenska kr styck. I Sverige ligger prislappen på 99 kr styck. Totalt betalde jag 305 kr för tio lack och frakt till Sverige. Här hemma hade jag fått tre lack för den pengen och totalt hade jag fått ge över en tusenlapp (Jag hade inte ens fått 10 styck Mavala lack för 305 kr)... sjukt! 300 kr är såklart även det mycket pengar för nagellack men allt är relativt. Så gillar man nagellack, beställ. Det finns en mängd amerikanska sidor som skickar till Sverige, google it!

Gårdagens order, ursäkta röran men jag bara slängde in dessa i ett dokument!


Kommentarer
Postat av: Stina

Vilken sida hittade du detta på älskling! rena drömmen juuu!?!? <3

2011-11-24 @ 19:35:18
URL: http://slumpadetankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0