Kalifornien resan: Los Angeles

Behöver jag säga att mina förväntningar på Los Angeles innan resan var skyhöga? Trots dessa förväntningar lyckades Los Angeles leva upp till dessa och lite till, LA är en fantastisk stad. Los Angeles erbjuder det bästa av alla världar, shopping, god mat, närhet till stränder och ett stort utbud av nöjen och aktiviteter. Los Angeles lämnar en lite med känslan av att det som inte finns i LA, det finns faktiskt inte. Los Angeles kombinerar glamour och lyx med galna människor och den dära mycket välkända "lyckas i Hollywood känslan". Oavsett om man gillar LA eller inte så lovar jag att staden inte går obemärkt förbi. Jag observerar att dessa bilder endast är en väldigt liten del av alla bilder som tagits (jag orkar inte ens gå igenom och sortera alla bilder) och att kvaliteten i många fall är skit dålig, men vi var upptagna med att uppleva saker. Los Angeles är dessutom spretigt och en enda lång körstrecka och därför svårt att fånga på bild.

Hollywood Skylten
Downtown Los Angeles skymtas i bakgrunden, närmast i bild en del av Hollywood Hills & Beverly Hills
Santa Monica Beach med den berömda piren i bakgrunden
Något som är typiskt Amerikanskt är det enoooormt breda stränderna. Återigen Santa Monica som är stranden där Pamela Andersson sprang runt i röd baddräkt, dock inte denna dag.
Piren är ett utmärkt lunchställe!
Malibu Beach
Universal Studios är lite av Los Angeles stolthet och bland de roligaste jag någonsin gjort! Det passar alla!
På Universal blev vi påminda om att julen även existerar på andra sidan atlanten... snö?!
Universal Studios
Vi besökte även Gabrielle Solis på Wisteria Lane.
Eftersom shopping hör till favorit sporterna var ett besök på underbara utomhusköpcentret "The Groove" ett givet besök..
Precis som shopping och stjärnspaning på "Hollywood Walk of fame"
Utanför "Kodak Theatre" Oscarsgalans hem
På Rodeo Drive trängs lyx med... hmm .. lyx?!
På Rodeo Drive kände vi oss ungefär lika malplacerade som Julia Roberts i den kända scenen från Pretty Woman, än mindre när vi spotta världens dyraste bil parkerad längs med gatan.
Vid Poolen på hotellet
The Standards Pool var kall men erbjöd fantastisk utsikt!
Lunch på otroligt vackra restaurangen "Villa Blanca"
Och här lunch på Västkustens stolthet och grabbarnas favorit "In'n out burger"
Los Angeles baksida.. Ett tältghetto mitt i Downtown LA
En vanlig syn under semestern. Jag citerar Samantha Jones "I've been in LA so long that I forgot how to use my fucking legs!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0