The day

Klapparna ligger där och väntar, de ser så otroligt lockande ut, jag vill bara öppna dem! Jag är så nervös och spänd inför vad jag ska få, pappa och bulan säger att jag är värre än alla barn och båda mina syskon tillsammans när det kommer till paket, jag börjar nämnligen tjata i november om vad jag fått och vill ha ledtrådar och så vidare! Jag är helt otrolig, helt otroligt kontroll freak som vill ha kontroll på allt!

Jag förstår inte hur människor inte kan tycka om julen! Det är ju det mysigaste som finns. Inte bara paketen är mysiga utan stämningen och sammanhållningen. Aldrig blir man så umgänges desperat eller så sugen på att sitta med familjen och släkten och bara prata och ha det trevligt som man blir under julen, inte heller är det någon tid på året som jag blir så kärleksfull som jag blir under julen.  

De människor som inte tycker om julen kan inte ha det lätt för under hela december handlar allt fasen om julen, alla människor laddar inför julen. De som inte gillar julen borde alltså gå i ide och vakna runt nyårafton eller sova förbi det med för efter jul så kommer min nyårs panik, det är så höga förväntningar och mycket man ska göra och det blir aldrig som man tänkt sig, men det blir mitt problem efter jul. Jag kan dock konstatera att hela december handlar om förväntningar och i mitt fall hela vintern då jag direkt efter nyår börjar ska förväntingar inför min födelsedag, 4 februari och nu i år ännu mer!

Nej den här dagen har varit jätte bra, men nu är den över, tycker nästan att den 23de är lika mysig som julafton det är trots nu det sista görs och det första myset börjar. Men nu...


GOOOOOOOOOOOOOOOOOOD JUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0