Ta tag i mig själv

Nej nu är det slut på det här, från och med i morgon. Jag måste ta tag i mig själv nu, i precis allting. Jag är nere i någon slags grop i livet just nu, mycket känns meningslöst och jag finner ingen glädje till något verkligen speciellt just nu och eftersom den här sommaren är så otrolifgt oplanerad har jag inte heller något att se fram imot.

Känns hitils inte som jag gjort något vettigt på hela sommarlovet och som jag bara för varje dag som går sjunker längre ner i soffan framför datorn i samma takt som sommarlovet springer förbi, nej nu ska jag ta tag i mig själv! Ett stort steg i rätt riktning för mig tror jag skulle vara att sluta titta tillbaka och koncentera mig på framtiden. Jag förstår inte riktigt mig själv just nu, jag har aldrig haft problem med att gå vidare förr men nu verkar det som jag står på samma ställe i livet och trampar och det går förbannat långsamt! Det finns saker & personer som jag måste lämna bakom mig för att komma vidare men det är svårt när man fortfarande hoppas, men jag har hoppats allt för länge den här gången, det förstår jag nu. Jag kan inte ändra andra människor, bara påverka dom. Den ända jag kan ändra är mig själv och jag måste börja göra det. Inte ändra mig själv men gå tillbaka till mitt vanliga jag, för det här känns inte som mig själv, det har det inte gjort på ett bra tag? Vad hände med några av mina bästa egenskaper, vart tappade jag dem? Det spelar kanske ändå ingen roll, det som räknas är att jag vet att jag tappat dem och måste hitta dem igen frågan är nästan bara hur och vart?

Kommentarer
Postat av: Mickis

yeah :)

2007-07-01 @ 22:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0