jag gillar tisdagar

Jag har alldeless för många projekt på gång samtidigt just nu. Engelska arbete, samhällsarbete, historia och ännu ett fråge papper med samhällsfrågor. Allt uppe på datorn samtidigt, pendlar i mellan de olika arbeterna hela tiden. Måste bli klar med samhällsfrågorna och historia frågorna innan jag går och lägger mig idag, det är mitt mål. Måste få resten av tiden fram till fredag till att endast plugga spanska och göra klart engelskan, oh god, hur ska tiden räcka till?

Idag då, tisdag. Jag tycker om tisdagar, jag gör faktiskt det. Vi spelade bränboll på Idrotten det är så sjukt kul! Jag blir lika taggad varje gång. Jag satt mellan svenskan och varmkök och hjälpte min två år äldre kusin med naturkunskap b prov hon ska göra på fredag, något jag precis gjort. Amanda satt nog mer som ett frågetecken när jag försökte förklara men några saker gick fram tror jag. Efter det, sista varmköks lektionen. Vi gjorde tårta. Jag, Mic, Jess, Emma, Elsa & Gabrielle gjorde en extremt över dekorerad  tårta, med en utblandad lingonsylt(?) låter inte speciellt gott men det var det som fanns, andra gruppen tog sura bär istället men som Johan senare sa våran var godare. Vi dukade lång bord och satt där med våran tårta och drack våran saft som endast smakade vatten, bläsch. Men mysigt var det. Slutade med lite vattenskvätt, grädd stänkande, medelkrig och ja you name it! Stod även och svor som åskmoln åt att vissa tydligen kommer och äter andras tårta, inte säger tack och sedan drar utan att diska, lågt tyckte vi. Jag kommer sakna varmkök vi har ju haft så roligt. Alla misslyckande, alla stora frågetecken, alla skrik, alla slag, alla svordommar, alla skratt och sist och viktigast de extremt dåliga recepten. Varmkök är skit kul!


Nu ska jag fortsätta med historian och samhällsk. så jag blir klar. /Tilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0