måndag kväll

Vilken underbart skön måndag, om det nu finns såna? Jag gick upp tidigt i morse för en gång skulld, gjorde mig i ordning i lugn och ro efter efter att pappa och Jossan åkt till jobbet / skolan. Gick i tid till bussen och kände att jag verkligen inte behövde stressa, innan jag kom på Sandro's ryggsäck som jag lovade att ta med mig idag som jag glömt innanför dörren, fick kuta hem och hämta den och hann till bussen.I skolan var det som vanligt de senaste veckorna, hade jätte lång håltimma mellan 11.00 och 13.10 kändes som evigheter. Satt nere med Mic & Albin vid hans dator och spela meningslösa spel och tittade på resor, drömde oss bort. Drömma kan man alltid göra! Slutade klockan 16.00 åkte direkt till pappa på jobbet, pratade sommarjobb och bestämde veckor, lön, arbetsuppgifter och arbetstid, "vikarierande ekonomi assistent" är vad jag är, tjusigt. Åt en jätte god kycklingsoppa i uterummet på pappas jobb medan jag väntade på att han skulle åka hem. Efter middagen sa han att vi skulle åka, men min pappa som aldrig kan sluta jobba blev kvar mycket längre än så, därför bestämde jag mig för att gå ner och träna på deras gym. Körde step up maskin, hoppade hopprep och cyklade medan jag väntade och nu sitter jag här. Skulle gått med Mic på friskis men så blev det inte, hann inte. Nu är det 11 frågor om Rom som gäller för min del innan jag ska hoppa in i duschen. / Tilda    


Kommentarer
Postat av: Erica,

Det skulle vara kul att jobba på hamvikshemmet (om din pappa jobbar kvar där vill säga, du kanske pratar om något annat^^) Shit, måste varit år sedan jag var där, men minns en massa saker! :)

2007-05-21 @ 23:05:10
URL: http://donotpanic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0