Viva Las Vegas


Red carpet: Modeeliten är i New York, dum som jag är har jag glömt det. Så kvällens gäster består mest av pristagare, presentatörer och lite avdankade "B" kändisar. Ingen Lindsay, Gwen, Cameron eller något i den stilen. Inte ens fröken MTV herself, Jessica Simpson dök upp? 
Här är iallafall kvällens urval som avr värt att visa: 
     
Jag tycker att Rihanna bar en väldigt, hur ska jag uttrycka mig? Konstig klänning. Jag kan inte bestämma mig om det är snygg eller ful. Känns dock som den är lite kanske för uppklädd men vad gör det kanske när man är drottning av den här kvällen? Beyonces klänning ser dock ut som något jag skulle sytt ihop, en omgjord soppåse. Jag gillar därimot Haydens klänning, den ljusblå och så tycker jag att Ashlees klänning är enkel och stilren.

Inledningen alla pratat om: Britney inledde showen med sin nya single "Gimmie more" låten är enligt mig helt okej även om den låter som allt annat som hon gjort. Framträdandet var sådär, Britney sjöng såklart playback men hon såg ändå ganska profisionell ut på scenen bland en enorm hög med dansare. Scenkläderna ser ni neran, vet inte riktigt vad jag ska säga om det lilla som fanns på kvinnas kropp. Dock är jag en Britney optimist och hoppas på att hon får ett riktigt genombrott igen, dock tror jag inte det kom ikväll?
    

Framträdandena: Alla har hitils varit grymma Timberlake, Timbaland, Rihanna, Kayne West, Chris Brown, Fallout boy. Just som jag skriver kör Timbaland, Timerberlake och Furtado ett framträdande tillsammans. Grymt! Allt från "The way I are" "Give it to me" till "Love stoned", kvällens framträdanden av årets artister. Det här är Grymt, finns inga ord som beskriver det här framträdandet! 
Nelly börjar med sin single "Do it" sen kommer Timbaland in och dj:ar och sjunger the way i are, på refrängen kommer Keri Hilson in och kör sin del. Som krydda på moset kommer Justin in och kör Lovestoned, och dansar grymt. De tre avslutar med give it to me. Avslutet på kvällen, ett grymt sådant!
Mycket har handlat om Timbaland iår, hoppas det får fortsätta så för allt den mannen rör vi verkar sälja guld. Showen liknar till scenen något som justin hade med sig på sin turne, ljusstrålar överallt. Rihannas framträdande med "Shut up and drive" diggas också högt av mig. Den tjejen kan hon!
image432

And the real winners are:
Monster single of the year: Rihanna
Qudraple threat of the year: Justin Timberlake
Earth shattering colloboration: Beyonce and Shakira
Male artist of the year: Justin Timberlake
Best group: Fall out boy
Best new artist of the year: Gym class heroes
Video of the year: Rihanna
Female artist of the year: Fergie

Sammandrag:
Kvällens kung och drottning, Rihanna & Justin jag säger då det. Vilka begåvningar! För övrigt...
Justin hade inte vita sneekers på sig, oh lordie lord! Paris kom inte i en vit tyll dress, Britney var halv naken men hela showen var grym. Det sägs att dem har dragit ner på budgeten iår men det syntes inte, jag är nöjd trots att jag är lite sur på upplägget, 1000 olika scener som gör det svårt att hänga med. Fler framträdanden på det viset men kortare av dem. Jag blir lite irriterad av sånt där, det gör det svårt att följa. Kändisarna som dök upp var också till en besviekelse, vart är alla stora namn? Jo på modeveckan, klumpigt MTV.
Sen måste jag ge lite spö åt MTV sverige för att dem har sjukt dåliga sändnings villkor. Pauserna mitt i showen med en massa videos (som reklam) som tex "Ping pong song" mitt i är inget man vill höra, usch den har vi fått nog av.

 
Allt om showen; http://en.wikipedia.org/wiki/2007_MTV_Video_Music_Awards
Over and out, godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0