Work work work

Ur Aftonbladet:
Alla ungdomar i Nynäshamn mellan 16-19 år får tre veckors sommarjobb om de vill. Det har kommunen beslutat.
Ungdomarna kommer att få arbeta med bland annat fastighetsunderhåll, inom vården och barnomsorgen och på kontor.

- Vi är den enda kommunen i Stockholmsregionen, och förmodligen i hela Sverige, som erbjuder alla ungdomar sommarjobb, säger Ilija Batljan (s) kommunalråd i Nynäshamn i en kommentar.

Ungefär hälften av jobben blir inom den kommunala verksamheten och hälften inom det privata näringslivet.

_____________________________________________________________________________________

Är det någon som sett något av dessa jobben och vad är det för jobb? Jag är inte sugen på att städa parker, verkligen inte men det börjar bli dags att bestämma en arbetsplats och här vill jag hellst inte jobba, eller kanske ska jag höra med pappas chef om det är så att han vill bjussa på jobb i sommar, det är nog inte helt omöjligt.

Just nu halv jobbar jag, jag har skrivit rent lite sdokument och grejer och nu har jag en kvarts rast. Efter lunch som är om en timma blir det lite hårdare jobb, men sådant är roligt. Jag slutar tre och då är det full rulle det blir hem och duscha och platta håret och efter det bär det av mot fjällen, de blir en lång bil tur men tack och lov för dvd i bilen och mitt alltid lika glada sällskap.


image422
Min arbetsplats. På övre bilden huvudbyggnaden och på nedre bilden en bild på bryggan. Hamnvikshemmets boyta är 10789 kvm stort tomten är 2000 kvm med sjötomt, den ultimata platsen på sommaren med andra ord.

Kommentarer
Postat av: Jess

jag gissar att de är slavjobb för skrattretande lön.. annars skulle de vara för bra för å vara sant.

2008-02-27 @ 12:52:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0