Om att dricka pytt i panna..

Jag kan berätta för er alla att det inte alls är en bra ide att blanda ihop en pytt i panna av alkohol och dagen efter ge sig ut i skidbacken. Min och Therese pytt i panna i fredags bestod av; öl, cider, vitt vin, champagne, sprit, baileys och redbull vodka, smarrigt eller hur?
Vi pratar inte heller några små mängder och inte heller en liten bakfylla...

Kvällen var jätte lyckad, både hemma och när vi kom till Bygget, parten när jag vrickade handleden när jag ramlade i snöhögen på baksidan när vi besteg "berget" var också kul, så här i efterhand. Men igår när det var våran sista skiddag i Åre och solen stor sken och tempraturen visade +2 grader så var det inte lika kul. Inte heller när hela kroppen verkte, alla leder, alla blåmärken överallt fanns det spår från kvällen innan, det var hemskt och jag var full när jag gick ur sängen klockan halv tio. Men jag tvingade mig upp, full och jävlig, ut i backen. Vi kämpade på hela dagen och det var underbart ute, från skutan var det helt underbart och det brände i ansiktet på vägen ner, det måste upplevas.

Det botade baksmälllan men tröttheten satt kvar, inget mer att säga om den kvällen mer än att det var en väldans kul kväll. Nu har jag ont i hela kroppen, träningvärken och blåmärkena hänger med mig hem nu när vi precis paserat Tönnebro på väg hemmåt, ska bli skönt ändå. Ikväll ska jag bort och imorgon bär det av igen, Borlänge på hockey cup, gud vad jag reser.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0