La dolce vita?

Hämtade Mikaela i ösregnet (svar ja; det regnar alltid här) vi åkte hem. Levde som studenter, åt köttbullar och makaroner och drack saft till middag, konstaterade att livet som student är bra jävla lyxigt. Bestämde oss för att dränka ångesten som börjat infinna sig hos oss inför inskrivningen imorgon, gick till statoil och agerade inte som studenter köpte en massa snacks för hundra kronor och drog hem och pimpla vin och tröståt, precis så som det ska vara! Ibland är livet bra konstigt, köttbullar, vin och chips i en lägenhet i Gävle? Vem hade trott det för något år sedan, inte jag iallafall.

Andra saker som hänt idag? Förvirring över hemma och hemma, en pojkvän som enligt rapporter ligger hemma och skriker till mig att sänka ljudet på tv:n trots att jag befinner mig i Gävle och slutligen dagens look: blöt hund! Har jag sagt att livet som student är helt underbart,  jag tänkte väl det.

Jag är nervös för skolan imorgon, tänk om jag inte gillar någon... funderar på att ta mig en hutt till frukosten, bara för att lugna nerverna, kanske dra en till om det inte hjälper och slutligen fylla på med mer tills jag känner att jag utan tvekan kan gå in med flaggan i topp i skolan och totalt briljera, eller något... vad tror ni?


Kommentarer
Postat av: Erica,

Haha ja det regnar tamejfan hela tiden här uppe! Funderar också att supa mig redlös på måndag då jag börjar, nervöst!

2009-08-21 @ 21:44:54
URL: http://donotpanic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0