Måndagen från helvetet

Jag har varit dålig på att uppdatera igen men när jag är hemma i Nynäs, ja då villjag inte sitta framför datorn och blogga. Jag har haft en jätte bra helg, min måndag därimot var lite värre.

Gick upp klockan fem imorse då jag skulle ta halv åtta tåget till Gävle eftersom jag började klockan tio och bara hade registrering idag. Pappa kom och hämtade upp mig klockan sex för att skjutsa in mig, vi kom in till centralen tio över sju. Möter upp Mickan på perrongen och vi noterar att det står att tåget är lite sent, typ tio minuter, sen tjugo, 30, 50, 60, 80, 90, osv.... vid det laget har jag redan sumpat chansen att hinna till registreringen som ni kanske förstår vid det här laget, för att inte tala om Mickan. Så vi går och skäller på SJ (som sedan ställer in tåget) och får tillbaka pengarna på våra biljetter som ej var ombokningsbara. Jag satte mig på tåget och åkte hem till Nynäs igen då jag missade registering idag vilket jag fick göra på telefon och inte börjar med lektioner fören onsdag, gud vilken måndag. All trafik var flera timmar sen från Stockholm då en kraftledning landat över tågspåret i södertälje, typiskt.

Nu betyder det alltså att jag kommer att spendera två nätter till här nere och kunna fira min pojkväns födelsedag imorgon, vilket jag absolut inte räknat med. På onsdag är jag alltså tillbaka i Gävle, då börjar skolan, det ska bli grymt kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0