Års resume

För någon vecka sedan pratade vi om vilket jävla helvetes år 2008 varit.. att mycket varit tungt att det vara ett deppigt år med väldigt lite skratt och glädje, hur dåligt skolan gått och hur många brustna hjärtan vi träffat på. Nu tänker jag och mina vänner lämna det året bakom oss och istället blicka frammåt mot det mest äventyrsfulla året någonsin, hjälp snart smäller det, studenten står för dörren och livet kan äntligen ta fart på riktigt.. Här är iallafall en summering med bild och text från året vi hellst vill glömma.

Januari: Började med att spendera Nyårsafton och årets första vecka i Åre med familjen Palm. Jag klippte lugg och ringde inte mickis och grinade efter åt, vuxenpoäng till mig. Stina fyllde arton, det var stort pink party i Porthus. Jag fick lite åldersnoja och kände mig inte alls så vuxen som jag borde känt mig. Min pojkvän, Joel och min bästa vän ordnade mig den bästa överraskningsfesten man kan få tillsammans med alla mina vänner, de hade verkligen planerat allt in i minsta detalj och oj vad blåst jag blev, bättre arton års fest får man leta länge efter.
  

Februari: Jag fyllde år (4/2). Vi hade ett ganska så stort kalas hemma hos mamma med hela min släkt och mina bästa vänner innan vi drog oss hemmåt mot oss och fortsatte festandet med ännu fler av mina vänner, nice, jag fick mina två rosa bebisar min rosa dator och rosa kamera. Jag festade helt fruktansvärt mycket, varje lördag var det fest och varje söndag bakisdag. Min bästis fyllde arton år, vi gav henne en rolig tjejfest och en ballongjakt som hon fortfarande säkert är bitter på mig för. Jag åkte till Paris med mormor och turistade och faire le shopping i några dagar. Åkte till Åsarna på världens kanske konstigaste men mysigaste resa?
  


Mars: Tamara fyllde arton och jag sysslade tydligen med väldigt konstiga saker enligt mickis och jessica? Lillasyster fyllde tretton år, förstår ni hur stor hon blivit? Åkte till Åre med Henrik, Therese och Andreas hade det supder mysigt och roligt, festade järnet och drack tills det sprutade ur öronen, åkte en massa skidor och handlade en massa. Sara fyllde år och hade utklädnads party jag var 80 talare och marie fyllde även arton och jag var, ehm inte hemma.. Jag var i Borlänge, eller var det kanske Åre?
 

April: Inte speciellt händelserik månad. Umgick en del med min minsta lillasyster, försökte koncentrera mig på skolan, festade, planerade New York resa och njöt av vår solen.
 

Maj: Firade in våren med Anders, Henrik, Matilda och Mikaela, lungt och stillsamt med middag hemma hos mig, inget festande det var många år sedan nu. Hade väldigt mycket i skolan. Min älskade kusin fyllde hela tjugo år sjunde maj. Åkte till New York med min pojkvän och Anton, såg så mycket, gjorde så mycket roligt och handlade en himla massa. Hade fyra underbara dagar, fruktansvärt kul var det, gud vad jag längtar tillbaka, för det blir fler gånger det är jag säker på. 
  

Juni: Började juni med en kväll på Freja tillsammans med mickis, blev väldigt mycket dricka. Slutade kvällen med att Oliver lagade helt underbara omeltter till oss en sen sommarnatt, första juni. Spelade fotboll på friluffsdagen näst sista dagen gjorde illa mitt himla knä ordentligt och hoppade på kryckor på avslutningen, hade ont i min otränade kropp överallt. Andreas tog studenten, det firades med dunder och brak. Spenderade midsommar med kära vänner på ett super mysigt sätt, på vår brygga vid vattnet med grillat och en massa mums, avslutade kvällen med poolbad, för många cigg och dricka.  Jag var grymt bitter på att vissa personer gjorde juni till en väldigt knepig månad men det löste sig så småningom, några månader för sent det vill säga? just det jag och jessica drack Strawberry Daiquiries tills vi nästan storknade! Just det nämnde jag att jag jobbade jämt.
  

Juli: Jobb, jobb, jobb, jobb, jobb, jobb, jobb, jobb, så kändes det och det var precis så det var! Jag var hemma och var bitter efter jobbet därför att jag aldrig kunde göra något pågrund av mitt jobb. Jag pluggade en massa körkorts teori och solade och badade när jag var ledig. Jag kunde enkelt konstatera att sova i tält inte var min grej efter 2 underbara dagar i skärgården!
 

Augusti: Började med att jag var super förkyld. Fortsatte sedan med att dricka tonvis med vin och plugga körkorts teori, vilket inte lönade sig ett smack i slut ändan. Åkte till Göteborg och lekte på Liseberg i spö regnet och mös runt i Götet. Jag och mickis packade och förberedde till Rhodos och jessica satt i stort sett i våra väskor och bad oss om att ta med henne i bagaget, det hade inte gått jess med tanke på vikten vi redan hade dit, för att inte tala om hem.. herregud, snacka om att packa lätt. Jag och mickis njöt av en underbart skön vecka på rhodos med god mat, dricka, kul och mindre kul folk? sol, bad och våran trams och förvirring. Jessica och Andreas fyllde arton, jag var inte hemma och firade någon av mina kära vänner, sucks.
 

September: Hela SP3 åkte till Belgien, Bryssel. Herregud vilken resa! Vi var helt tokiga och hade ett par ritktigt roliga och hektiska dagar i värmen. Alkohol, galna samhällare och en kareoke maskin behöver jag säga något mer? Sara hostade en väldigt rolig hemmafest som slutade mindre bra, synd festen var ju grym. Försökte vara bra i skolan men det gick sådär halv bra...
 

Oktober: Världens snyggaste klass genomförde tidernas snyggaste klassfoto som inte godkändes av skolan helt och hållet så texten var tvungen att försvinna.. Jag jobbade en himla massa på körkortet kändes det som, men kanske inte? Vi festade en himla massa, Sandhamn.. Telegrafen.. väldigt roligt i höstmörkret! Åkte på lång resa med Sara till stockholm några dagar efter hon tagit körkort, sara the ... killer begreppet skapades, har aldrig sagt det till dig Sara men fan va rädd jag var den resan, love! Jobabde så jg höll på att spy i Forum Nacka, aldrig har jag varit tröttare.


November: hostade en stor och lyckad halloween fest med en massa super goa tjejer, det blev en riktigt lyckad kväll med en massa awesome utklädnader, roligt folk, dricka och en massa dans. Dock städade vi fortfarande efter en vecka ;D. Min lillasyster fyllde fyra år.
 

December: Årets sista månad.. en massa plugg innan det efterlängtade lovet även massa mys med klassen.. Hade en riktigt bra julafton med allt jag önskade mig en mindre lyckad juldag! Avslutade året i Åre där jag nu är. Har precis avslutat en riktigt lyckad Nyårsafton med god mat, roligt sällskap och en hel del dricka. I natt somnar jag gott kan jag enkelt konstatera.. jag startar imorgon det nya året med en dag i skidbackarna.

Mina nyårslöften är att ta skolan på mera allvar och att träna. Tror att 2009 kommer att bli ett grymt bra och spännande år med många äventyr och en massa festande. Hoppas alla är nöjda med kvällen nu ser vi fram mot ett nytt och spännande år.



Kommentarer
Postat av: joss

tack för det "gångna året" jag älskar dig!

2009-01-01 @ 15:07:35
URL: http://tjussefin.blogg.se/
Postat av: Jess

ojoj, vilket jobb du lagt ner å vilket minne du har! va verkligen kul å titta tillbaka på 2008, trots att jag är mindre nöjd me de året.. =P

älskar dig! <3

2009-01-01 @ 17:40:28
Postat av: Jess

ojoj, vilket jobb du lagt ner å vilket minne du har! va verkligen kul å titta tillbaka på 2008, trots att jag är mindre nöjd me de året.. =P

älskar dig! <3

2009-01-01 @ 17:40:51
Postat av: mickis

vilket jäääkla år är allt jag har å säga :D <3



å jess, varför skickar du alltid två likadana kommentarer? ;)

2009-01-01 @ 22:42:21
Postat av: Jess

de är min grej ;)

nämen de stod att de inte funka första gången, men de gjorde de ju uppenbarligen =)

2009-01-01 @ 23:01:13
Postat av: Jess

de är min grej ;)

nämen de stod att de inte funka första gången, men de gjorde de ju uppenbarligen =)

2009-01-01 @ 23:01:58
Postat av: Jess

haha jävlar, de va inte me flit å skicka två av den oxå =O

2009-01-01 @ 23:02:33
Postat av: Tilda

hahahahaha två igen, as roligt!!

2009-01-02 @ 02:10:10
URL: http://tildaalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0