Borta bra men hemma bäst

Nu är jag hemma ifrån Gotland. Resan var super mysig, kort men intensiv, jag hade utan tvekan kunnat stanna några dagar till men jag känner att jag har en hel del att fixa med här hemma och så ville jag umgås med min pojkvän som bara har en veckas semester i år. Min resa till Gotland var dock super bra dock inte resan dit och hem, på dit vägen gungade det så mycket då det verkligen blåste storm ute, båten stod på högkant jag var övertygad om att jag skulle dö. På vägen hem, ja... det var inte lätt att ta sig hem från ön igår, jag hade biljett till nattbåten men bestämde mig för att vara smart och boka om till kvällsbåten eftersom jag inte hade någon lust att komma hem så galet sent som jag skulle gjort om nattbåten var sen, det var då bättre att ta kvällbåten och bli sen eftersom det blev tididgare, förstår ni? Klokt beslut nattbåten var fyra timmar sen, kvällbåten 2 timmar knappt... tur för mig.

Så vad gjorde vi på Gotland då? Vi var i "Lumba lumba grottorna" som var något av det ballaste jag gjort då man fick vadarställ (regnbyxor som stövlarna sitter fast i) och fick vada i det kalla vattnet genom grottorna med vatten till knäna då dem inte haft så mycket vatten på över tio år... i vanliga fall kan man gå där nere med tofflor utan att lilltån ens är i närheten av att bli blöt. Annars solade och badade vi, var i Visby, shoppade, drack, åt gott och spelade sällskapsspel. Upplevde också en enorm storm på Gotland med det värsta regnet, åskan och blixten jag någonsin upplevt, allt skakade så även vi, fyra tjejer i en dubbelsäng fram i en husvagn, skrikandes, skrattandes och rädda... där låg ribban!

Syster kommer hem från Gotland i natt då kommer lite bilder, nu ska jag ligga och ha ont i soffan, tycka synd om mig själv, äta sushi och se på Wallander.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0