Vem är jag?

Ibland blir jag så fruktansvärt ledsen, det känns som hela världen ska falla ner framför näsan på mig, livet känns meningslöst. Det är så jag känner just nu. Mitt liv brukar gå i perioder.. när jag har mycket att göra så springer livet förbi, jag tänker inte på det, livet bara går.. När jag får tid att tänka så kommer det nästan alltid en våg av känslor som slår mot mig, jag blir helt förstörd och tårarna bara sprutar. Den här hösten har varit ett stort mörker, jag är så vilsen. Ni vet när man ser fram mot varje dag? När man känner att livet är så bra att man inte vill slösa en minut av det? De var länge sen jag kände så nu, livslusten har flugit ur mig den här hösten och jag hittar den inte igen. När jag vaknar på morgonen, då vill jag bara dra täcket över huvudet och rymma från det en stund till, så det är oftast det jag gör. Varför var människan som jag var förut tvungen att försvinna i samband med att allt annat som jag älskar försvann långt härifrån? Jag tänker för mycket, jag hatar det, mina tankar kväver sakta mig själv, varför måste det vara så när jag är som svagast. Jag blir arg på mig själv för att jag tänker på det här sättet, jag har en massa underbara saker i mitt liv som är anledning nog att vakna varje morgon med ett leende men jag antar att det i slutändan handlar om mig själv och ingen annan. Jag måste hitta mig själv igen och börja våga drömma igen, jag har fegat ur, jag är rädd att misslyckas. Det är konstigt det där.. med tanke på att mitt motto i livet alltid varit "Never let the fear of striking keep you from playing the game", jag har ju varit så säker på det att jag funderat på att tatuera in det på min egen kropp, nu känns det så långt borta. Jag vet inte vad jag gjort för att varje dag förtjäna så hård kritik från mig själv, jag är groteskt hård, varför? Jag måste sluta kritisera mig själv så hårt, det handlar om självkänsla, just nu har jag ingen och inte heller någon lust att göra någonting åt det. Lika lite lust som jag har till att göra något åt några av mina problem det vill säga. Jag känner mig så ensam, som att ingen förstår mig, som att jag är i vägen när jag behöver uppmärksamhet och svar, jag känner inte att jag vet hur jag ska förklara, jag vet inte hur jag ska få någon att förstå, jag vet inte om någon någonsin kommer att göra det, rätt eller fel så är det precis så jag känner. Jag måste plocka upp mina egna delar den här gången, jag måste göra det ensam och det gör så fruktansvärt ont, jag har aldrig gjort det förut, jag är rädd. Jag drömmer mycket.. visst är det underbart att bara få vara någon annan på en annan plats ibland? Jag drömmer ofta om personer som finns i mitt liv, alla spelar de samma roller, det är alltid jag själv som spelar en annan, det måste ju betyda något annat, är den jag är, den personen jag egentligen är? Jag älskar min pojkvän, mitt hem, mina vänner och min familj men jag kan inte hjälpa att jag funderar på om det verkligen är här jag borde vara, om detta är vad jag vill? Det har aldrig funnits med i mina planer förut. För ett år sedan hade jag blivit rädd om jag tittade på mitt liv idag, för tre år sedan hade jag ramlat av stolen.. Mitt liv är så långt ifrån det jag någonsin tänkt mig, kanske är det de som är charmen, kanske inte. Tråkigt är det att jag slutat sätta upp mål och drömmar i livet som måste uppfyllas. Jag har slutat tänka att jag kan göra allt det jag vill och lite till och istället börja se mina begränsningar se att det finns saker som inte går att uppfylla, det är inte typiskt mig. Jag tror att varje människa kan göra skillnad, att alla kan göra allt de dem vill och ännu mer och att man kan nå hur långt som hellst, det handlar om modet och hoppet... mitt mod och hopp verkar ha flugit iväg någonstans, eller så tar det bara semester, vilket är det jag lever på just nu, att det kommer tillbaka när jag slutar tänka på det.   

- Tack bästavän för den här kommentaren igår; "Vad skulle jag göra utan dig..." Du är helt underbar.. Vad vore jag utan dig och ditt underbara skratt? Halv tror jag..

- Tack älskling för att du varje dag finns här för mig, det är inte enkelt, men det är ärligt.

- Tack för att du varje dag piggar upp min tråkiga tillvaro och får mig att skratta och må bra åt de minsta sakerna, du är unik.


Kommentarer
Postat av: jess

<3<3 du hittar snart tillbaka. se fram emot din resa hit, till mig =) kan knappt barga mig!

2009-11-17 @ 03:40:04
URL: http://jessintheapple.blogg.se/
Postat av: els

Tänk att du kan sätta ord på din oro ändå, det är att ha kommit någonstans. Å hur lite eller mycket tröst det än är, så är du långt ifrån ensam (viktigt att komma ihåg!!)... jag känner igen mig i mycket av det du skriver. För inte länge sedan hade jag flera klara mål och nu är de alla bara en röra i huvudet på mig. Huvudsaken tror jag är att kämpa på ändå för det vänder snart någon gång och oron släpper, lovar. Kämpa bara, å nedvärdera inte dig själv, man får ta pauser eller hamna i dippar, jag tror man lär sig en hel del av det - inte minst att uppskatta när man känner sig på gång igen. Du är en bra människa, jag tycker om dig, tyck om dig själv, du åstadkommer bra saker dagligen - lovar! <3

2009-11-17 @ 22:36:08
Postat av: mickis

Till att borja med, ditt mod och hoppet har garanterat bara tagit en semester. Du vet mycket val att du ar starkare an sa manga, starkare an vad du sjalv vet om. Du har gatt igenom sa mycket. Som starkt dig.



Dessutom, livet har bara borjat. Du har god tid pa dig. Du hinner!! Jag lovar. Du fick en dalig start men det innebar inte att det inte kommer battre tider. Du har en livstid pa dig att uppfylla dina drommar, ensam eller tillsammans med andra.



Men visst, det ar ditt liv och du och ingen annan maste ta tag i det. Men samtidigt ar det en tuff period, manga borta, skolan men framforallt ar det host. Du vet hur vi brukar fa hostdepressioner?? Det ar inte latt att veta var man ska borja men det vander, det gor det faktiskt. Jag langtar tills jag kommer hem och firar din 20 ars dag, som en bra start pa det nya aret. Lite for sent, men lika viktigt anda. Dessutom har du julen att se fram emot. Som vi alskar sa. Fokusera pa den.



Tror du behover en resa dessutom, sa det basta du kan gora ar att aka till Jess, det skulle gora dig sa mycket gott.



Du kommer att hitta din plats. Alskar och saknar dig!

(Jag ska tatuera in, I want more than just a dream to tell, fundera pa det citatet en stund.)

2009-11-18 @ 05:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0