Min helg

Jag är dålig på att uppdatera här, jag vet men jag ska bli bättre. Natten mellan söndag och måndag just nu och helgen har bara flygit förbi. I fredags hade jag det skönt hemma i soffan med chips, Idol och serier. Innan allt det så var vi hos mamma och hon bjöd på tacos, gud så gott det var. I lördags så hade min lillasyster sitt första kalas för sina kompisar, hon fyllde ju fem år förra helgen så det var fullt ös medvetslös hemma hos mamma då jag hade lovat henne att hjälpa henne med alla kalasbestyr. På eftermiddagen så åkte jag hem och åt lite lunch och satt sedan vid datorn och pratade lite med folk, gjorde mig sedan i ordning och mamma skjutsade mig till bowlinghallen. Det var första gången på massor med år som jag bowlade och trots att jag själv förvarnat med mina obefintliga bowlingtalanger och det faktum att somliga sagt att folk i hallen skulle få passa sig för klot i huvuden så gick det bra, jag gjorde massor med strikes. Jag, Carina och Marianne var i lag, vi var bra, kanske inte lika bra som kill laget men det var roligt och det är vad som räknas! När jag lite senare skulle bowla gick det dock inte lika bra, jag tror inte precissionen var super direkt vid den tidpunkten, klotet låg i rännan efter en meter varje gång. 

Efter bowlingen åt och drack vi gott och satt och pratade, hade en trevlig kväll. Runt halv ett bestämde jag, jonas, henkan och anders oss för att bege oss mot telegrafen, så jag ringde taxi, vilken miss. På TG var det 14 personer, inte ens det. Så efter ungefär 15 min där så åkte jag hemmåt. Kom hem i tid efter en lång och rolig kväll. 

Idag var det lite tungt att gå upp, sov så himla länge att det kändes som det första vi gjorde var att åka till ishallen kl 4. Nynäs vann. 

Var hos pappa och fikade, hade köpt choklad, det var mysigt. 

Har legat resten av kvällen och sovit, med ett huvud som velat explodera, huvudvärken var inte att leka med ikväll, mådde illa och ville spy för jag hade så ont, men nu har det släppt efter två Ipren. 

Den kommande veckan har vi lite att stå i, lägenheten måste jobbas med så att den blir klar och huset ska packas och städas så att vi kan flytta någon gång, samma sak med lägenheten, byggdamm är inte att leka med. Just nu vill jag inte så mycket mer än att flytta in, så man kommit i ordning till jul och allt, så det är bara att sätta igång på riktigt nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0