Swedish housewifes

Det händer en massa saker här just nu som ni kanske ser i designen, jag vet dock inte om jag kommer hinna klart. Detta är såklart ett substitut för att istället sitta och plugga, vilket jag verkligen skulle behöva. Igår var vi som sagt och såg "Flickan som lekte med elden" den var super bra, men personligen tyckte jag att "Män som hatar kvinnor" var strået vassare.

Idag har jag inte gjort någonting annat än pluggat instuderingsfrågor, jag är lite lätt trött på att plugga nu men det är bara så det är.

Imorgon tänkte jag ta en tripp förbi mormor så jag kommer ut lite, på torsdag ska jag fika med min kusin, saknar faktiskt henne, vi har inte setts på evigheter!

Om en halvtimme är det "Svenska Hollywood fruar" som gäller, jag verkligen hatar det programmet. Senast jag såg det ville jag gå därifrån för jag vart så irriterad men valde ändå att sitta kvar och störa mig. Det sorgliga är dock att jag vill en viss del håller med den där förbannade Anka i sina uttalanden, även om man inte behöver använda sig av den attityden hon har och säga saker på det sättet hon gör! Jag är verkligen inte avundsjuk på henne och hennes liv och jag är glad att föräldrar i Sverige har som mål för sina barn att dem skall gå i skolan och utbilda sig, inte gifta sig med en sportstjärna eller skådis.

Jag håller därimot med om att Sverige är lilla landet lagom, inget får/kan/ska sticka ut och ja det är riktigt jävla tråkigt, det är som att det är inprintat i alla (inklusive min) skalle från det vi föds i Sverige att lagom är bäst. Kanske har jag fel, men jag håller med Anka om att det är killen som skall betala när man går ut och äter på en dejt, att jämställdheten gått för långt när killen vill splitta notan... nej lite romantik, lite ojämnställdhet ska vi väl kunna ha kvar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0